Hur inreda barnanpassad balkong?
Jag skrev en tråd här på FL om det här för ett år sedan men i en annan forumdel och fick då inte några direkta svar så jag tänkte att jag skulle prova här under kategorin heminredning istället.
Till sonens rum har vi en balkong som idag är helt oanvänd och oinredd. Eftersom vi har ytterligare en balkong som vi använder mycket, så är tanken att balkongen vid sonens rum ska bli som en "utomhusdel" av hans rum och helt lekvänlig.
Balkongen är ca 2x3 meter och har betonggolv. Vi har inga grannar under oss och ca 1,5 meter till marken så att risken att någon går under balkongen och får eventuellt nedfallande leksaker i huvudet är minimal. Grannarna har sin balkong ovanför sonens så deras balkong fungerar som ett "tak". Det regnar bara in på balkongen om det blåser riktigt kraftigt vilket det nästan aldrig gör här.
Jag tänker ställa en sandlåda på 1x1 meter där.
Jag har inga gröna fingrar och vill därför inte ha så mycket växtlighet. Det enda jag kan tänka mig är att kanske tillsammans med sonen så lite grönsaker i en balkonglåda som vi hänger på räcket eller liknande. Det är de enda idéer jag har för tillfället.
Är det någon som har idéer kring hur jag kan göra balkongen lekvänlig och rolig? Jag vill att balkongen ska inbjuda till lek och egga fantasin. Jag vill alltså så långt det går undvika konceptet "vuxenbalkong med loungemöbler i konstrotting."