• meand3

    Prover innan äggdonation utomlands.

    Innan en äggdonation ska en massa prover tas. Vart kan jag göra det? Sen ska provsvar skickas till kliniken utomlands.

  • Svar på tråden Prover innan äggdonation utomlands.
  • Jag är bara jag

    Jag har tatt de på V.c efter remiss från min privata gynläkare. Könssjukdomar bara de första 3 gångerna,sen är det bara tsh som varit viktigt.

  • meand3
    Jag är bara jag skrev 2015-03-07 15:50:20 följande:

    Jag har tatt de på V.c efter remiss från min privata gynläkare. Könssjukdomar bara de första 3 gångerna,sen är det bara tsh som varit viktigt.


    Tack för svar! Ok så jag kontaktar en privat gynläkare som kan skriva en remiss till min vårdcentral? Hur gör du med dom vaginala ultraljuds undersökningarna som ska göras innan instättning, det är väl livmoderslemhinnan son ska vara i en viss tjocklek innan insättning? Tacksam för svar Hjärta
  • Jag är bara jag
    meand3 skrev 2015-03-07 17:21:58 följande:
    Tack för svar! Ok så jag kontaktar en privat gynläkare som kan skriva en remiss till min vårdcentral? Hur gör du med dom vaginala ultraljuds undersökningarna som ska göras innan instättning, det är väl livmoderslemhinnan son ska vara i en viss tjocklek innan insättning? Tacksam för svar Hjärta
    Kan ju bli lite problem om du inte redan går hos en privat gyn. Jag har gått hos samma sen vår första IVF -08. Men fråga runt,jag vet ju inte när du ska göra ÄD:n,men börja i nån ände. Glad Jag har inte gjort VUL själva insättningscykeln utan cykeln före för att se hur jag reagerar på hormoner i allmänhet och hur slemhinnan ser ut runt tiden för när ET ska vara. Inte gjort det heller alla gånger utan de har litat på att det ser bra ut. Har det liksom gjort alla 4 ggr hittills så.

    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • meand3
    Jag är bara jag skrev 2015-03-07 19:20:57 följande:
    Kan ju bli lite problem om du inte redan går hos en privat gyn. Jag har gått hos samma sen vår första IVF -08. Men fråga runt,jag vet ju inte när du ska göra ÄD:n,men börja i nån ände. Glad Jag har inte gjort VUL själva insättningscykeln utan cykeln före för att se hur jag reagerar på hormoner i allmänhet och hur slemhinnan ser ut runt tiden för när ET ska vara. Inte gjort det heller alla gånger utan de har litat på att det ser bra ut. Har det liksom gjort alla 4 ggr hittills så.

    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Tack snälla för svar, uppskattas mycket! Jag har börjat fråga runt hos privata gynläkare. Bor i Norrland så det är lite svårt att hitta privata i närheten... Vi siktar in oss på ÄD i Juli. Vi har två barn sen innan som jag fått på naturlig väg. En till bebis längtar vi oerhört mycket efter. Hjärta Så VUL gjorde du inte, och förlitade dig på din kropp. Kanske jag vågar göra som du och focuserar på att hitta någon som tar prover på oss så vi kan skicka ner dom till Cypern. Glad
  • Jag är bara jag

    Det hänger ju på om kliniken vill ha VUL eller inte. Vår nuvarande tycker det räckte med tidigare eftersom det alltid sett bra ut.

Svar på tråden Prover innan äggdonation utomlands.