• Alexandraaz

Vilket bloggnamn ska jag välja?

Jag skulle verkligen bli jätteglad och tacksam ifall ni hjälpte mig med ett bra bloggnamn! Vilket namn tycker ni ger mest intryck och vilket låter bäst? Jag vill gärna ha ett bloggnamn som Alexandra är med i, så om ni skulle ha några fler förslag så får ni gärna kommentera!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-08 12:58

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-09 15:26
    :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket bloggnamn ska jag välja?
  • Förtryckt

ebbaalexandras.blogg.se eller
    byalexandra.blogg.se

låter normalast. Sista är mitt förslag och det låter bäst tycker jag.

Du ska nog inte använda NAMN.webblogg.se
    webblogg är liksom kaka på kaka. Blogg är en förkortning av weblog. Ordet weblog är en sammansvetsning av ordet "web" och "log". Web = nätet och log = dagbok, loggbok  mm.

Rent tekniskt så kan du hitta på ett random, enkelt namn på själva webadressen och kallar sen din blogg vad sjutton du vill. T ex kan du döpa bloggen till "den senaste bloggen två högersvängar från dig" men url kan vara xyzfuckinyeah.blogg.se

Då måste du förstås göra en bonad, eller header, för att folk ska lära sig ditt bloggnamn...

---
  • SthlmsthlmsthlmS
    InTheSummertime skrev 2015-03-07 10:05:19 följande:

Alx2:a .bloggblablabla.

InTheSummertime skrev 2015-03-07 10:47:42 följande:

Alexxandrasblogg (två xx då du är kvinna). ;)

Dessa var bra.
  • Ztarduzt
    InTheSummertime skrev 2015-03-07 10:05:19 följande:

Alx2:a .bloggblablabla.

Detta var ju bästa förslaget!
  • Minniemousemommy

Vad är ditt mellannamn och ditt efternamn. Tex om du skulle heta Elina Noelle Davidsson skulle bra bloggnamn kunna vara "ElinaD.blogg.se" "ElinaNoelle.blogg.se" "ElinaDavidsson.blogg.se" osv. Jag tycker i alla fall att det är fint att använda sina namn, det är jobbigare att komma ihåg "Eeeliinasdagbook.blogg.se" än ett vanligt namn. Hoppas du förstår hur jag menar... Men av dina alternativ skulle jag nog välja byalexandra.

Svar på tråden Vilket bloggnamn ska jag välja?