• Anonym (30åringen)

Kåt på (fd) svärmor

Det finns faktiskt ingen människa i världen jag i dagsläget är mer attraherad av än min svärmor.

Eller min föredetta svärmor (vilket väl gör det lite mindre skamfullt).

Även fast jag och mitt ex är i samma ålder har jag alltid, intellektuellt, haft bättre kontakt med svärmor.

Jag har alltid varit intresserad av lite äldre kvinnor så när jag en gång satt naken med henne i en bastu har jag knappt kunnat tänka på andra kvinnor.

Är det fler här som har eller har haft dom här känslorna till svärmödrar? Är det kanske någon som rent ut sagt gjort nåt mer känslorna? Ni får jättegärna berätta.

Jag har alltid varit ganska dålig på att läsa av olika former av flörtar men i ärlighetens namn tror jag inte riktigt hon någonsin gett mig några såna. Utöver att hon ibland sagt att jag är en "snygg kille".

Vet inte, men hoppet är det sista som lämnar människan.

Jag skulle nästan göra vad som helst för att vara med henne bara en natt.

Är det värt att satsa på?

Hur fan ska jag gå till väga? Då det är mitt ex mamma är det väl inte lika farligt antar jag, och jag träffar henne någon gång ibland så tillfälle finns nog.

Ska jag vara full när/om jag lägger in en stöt så att jag kan skylla på det om tar illa vid sig.

Å andra sidan är det väl inte helt omöjligt att hon blir smickrad, eller?

Hon har som sagt ofta sagt att jag är en snygg kille och (visserligen inte objektivt men) jag vill nog påstå att jag på många sätt var en svärmorsdröm. Väldigt glad, snäll, rolig och intellektuell i min relation till henne.

Hon är själv singel så det är väl ett mindre problem antar jag.

Jag har heller inget ont om hennes dotter, mitt ex, så att göra det hela väldigt diskret är i så fall en självklarhet. Men jag vet fortfarande inte. Vågar jag?

Hur kommer hon agera? Omöjlig fråga kanske, men hur hade du agerat om din fd svärson stötte på dig?

Om jag är uppriktig och säger till henne att jag finner henne enormt attraktiv, kan hon verkligen ta det så negativt?

Ni får som sagt gärna dela med er av egna historier.

Har du själv känns så här? Har du erfarenheter av nåt sånt?

Tacksam för alla tips

• Svar på tråden Kåt på (fd) svärmor
  • Anonym (30åringen)

Förlåt för den dåliga styckeindelningen. Vet inte vad som hände.

• Anonym (30åringen)

Ingen som har lite tankar?

Är det väldigt omoraliskt, även om förhållandet är avslutat?

• Anonym (svårt)

Jag hade inte klarat att vara med min dotters ex är det första jag känner. Nu är mina barn små, men har väldigt svårt att tro att jag fixat det hur fin och gullig han än skulle vara. En spärr för mig helt klart.

Som dotter skulle jag även ha mycket svårt att se min mamma med ett ex till mig...

Men alla är ju olika så hur ditt ex och fd svärmor skulle reagera kan man ju inte veta.

• Anonym (...)

Är det barn inblandade?

• Anonym (30åringen)

Inga barn nej.

• Anonym (30åringen)
    Anonym (svårt) skrev 2015-03-07 18:13:33 följande:

Jag hade inte klarat att vara med min dotters ex är det första jag känner. Nu är mina barn små, men har väldigt svårt att tro att jag fixat det hur fin och gullig han än skulle vara. En spärr för mig helt klart.

Som dotter skulle jag även ha mycket svårt att se min mamma med ett ex till mig...

Men alla är ju olika så hur ditt ex och fd svärmor skulle reagera kan man ju inte veta.

Tack. Men hur hade du reagerat på själva inviten då? Smickrad eller bara äcklad och förbannad? Hade du berättat för din dotter?
  • Anonym (Bocken)

Men hallå!
    Sluta att vara så jävla feg, säg bara att du skulle vilja ta en fika med henne.
    Sen är problemet löst. Får du nobben, så är det bara att fråga nästa. Hur ska du få något, om du inte vågar prata med dom ens?

• Anonym (30åringen)
    Anonym (Bocken) skrev 2015-03-07 18:58:33 följande:

Men hallå!

Sluta att vara så jävla feg, säg bara att du skulle vilja ta en fika med henne.

Sen är problemet löst. Får du nobben, så är det bara att fråga nästa. Hur ska du få något, om du inte vågar prata med dom ens?

Problemet är ju att det handlar om just svärmor och kan alltså vara ett känsligt ämne för alla inblandade.

Det är inte heller så att jag vill inleda ett förhållande med henne, utan det handlar om ren och skär lust.
  • Anonym (:))

Jag har en gammal kill kompis som var tillsammans med dottern ett par år och sen blev tillsammans med mamman.
    Det funkar de har vart ett par i 15 år nu.
    Jag är i dotterns ålder så det här hände då vi var ca 25 mamman var då ca 45 nånting.
    Det var faktiskt ingen som direkt tyckte att det var anmärkningsvärt.

Jag tycker du ska bjuda ut henne ! Givetvis varför inte. Du är inte tillsammans med dotter längre och ni har inga barn. Inga "konstiga" hinder mao

• lostinspace

Alltså, du kan ju vara lite diskret i ditt flörtande och inte gå pang på så att säga. Berätta för henne att du tycker att hon är grymt attraktiv och se efter vad du får för reaktion...

• Anonym (30åringen)

Vet inte hur relevant det är men vårt förhållande tog slut för "bara" ca ett halvår sen.

Jag gissar att hon fortfarande ser mig som något av en svärson, dvs inte riktigt jämlik partner. Just därför vet jag inte om någon form av date är rätt väg att gå.

Jag tror snarare jag bör spelar på själva lustkänslorna. Har några sådana kanske det kan gå...

Men jag skulle också vilja höra lite hur ni hade reagerat om er (nyblivna ex) svärson i 20-30 års åldern började flörta med er. Hade ni blivit smickrade eller mest förbannade då han ju nyss var ihop med er dotter? Hade ni berättat för dottern?

Skulle gärna höra lite såna historier för att samla på mig lite mod tills om jag ska göra det.

• Anonym (30åringen)

Ingen mor här som har lite åsikter?

Uppskattas verkligen.

• Anonym (30åringen)

Ingen som kan boosta mitt självförtroende, alt. ta ner mig på jorden?

• Anonym (Njaaa)

Svårt hörru svärsonen!

Jag har en dotter som är 19 och är själv 41. För mig är hennes pojkvänner näst intill barn. Absolut inga sexpartners. Om någon av hennes killar stötte på mig skulle jag nog troligen bli väldigt full i skratt, säga nej på ett snyggt sätt och sedan hålla tyst om det. Skulle inte slänga i ansiktet på henne att hennes ex var tänd på mig.

• Anonym (30åringen)

Tack för svaret!

• Anonym (feelyou)

Haha ja vem har inte haft dom känslorna :)

Uppdatera gärna när det händer nåt

• Anonym (30åringen)

Om jag vågar...

Familjeliv flockas väl av en massa föräldrar. Skulle som sagt behöva lite fler åsikter från er för att se som det öht är någon ide.

Svar på tråden Kåt på (fd) svärmor