• ensamtjej

    Ingen vill ha mig

    Hej! Känner bara att jag måste skriva av mig lite, har ingen att prata med och känner mig så otroligt ensam.
    Jag är en 20-årig tjej som aldrig har haft en pojkvän, och det är ju normalt. Problemet är att jag känner att jag inte går att älska. Jag har träffat killar (inte krogragg), killar som har sagt dom mest underbara saker till mig osv, men efter sex har dom slutat snacka med mig helt (inte ens kk duger jag som). Jag förstår ju att dom bara är ute efter sex, och jag tar aldrig någon av komplimangerna till mig då jag vet att det förmodligen bara är för att få mig till sängs, men jag antar att jag ändå har något hopp i mig då jag har sex med dom och sedan blir sårad, hopp om att någon gång faktiskt bli älskad på riktigt.

    Jag är trött på att bli sårad, och håller mig då borta från killar helt, men jag vill ändå träffa någon. Och så träffar jag någon speciell, som verkar vara en snäll kille och som är väldigt övertygande, för att sedan gå i samma fälla igen. Jag blir så trött på mig själv, och också trött på att jag blir ledsen när jag förbereder mig på att det ändå inte kommer leda till något.

    Överallt omkring mig ser jag par, och så tänker jag att jag är så ensam. Att jag bara duger till sex och sedan är jag totalt ointressant. Jag vill kunna släppa killar helt, bara vara nöjd med mig själv, men jag känner mig så värdelös. Snälla hjälp?

  • Svar på tråden Ingen vill ha mig
  • ClubbedSpore

    Hej. Jag beklagar, jag vet hur det är men för mig är det tvärt om, jag är alltså kille. Men jag duger inte ens till sex efter krogen haha. Men förvisso, jag är inte jättesocial, har svårt med den inledande kontakten ute. Men har det väl börjat har jag inga problem att hålla igång det. Men jag fattar inte varför jag är så hemsk? Jag är intelligent, vältalig, artig, jag har humor, är grym på att laga mat och massager, tycker om allt från att vara ute i naturen med hunden till att läsa, titta på film, spela tv-spel, gymma, simma, resa, ha djupa konversationer. Jag är utbildad och har jobb inom vården. Okej jag ser inte jättebra ut men överallt hör man ju att utseendet inte spelar någon roll (jag vet själv att så är inte fallet, man måste attraheras av motparten) jag är normalviktig, lång (2m), rakat huvud och gröna ögon. Har tatueringar, sparar ihop till fler. Mitt enda problem är att jag inte har ett så stort socialt nätverk, men ändå? Är det helt omöjligt att hitta en tjej? Jag är inte ens ute efter bara sex haha. Jag klarar det bra själv om jag är tvungen. Men vi får peppa varandra och så kommer vi nog hitta någon :)

  • cattus

    Kan ju låta lite hurtigt, men du är ju bara 20 ännu, du har hela livet framför dig. Det är inte kört efter 25-30-45 eller 50 heller för den delen. Jag hade en enorm kärlekstörst som yngre. Trodde att alla förälskelser skulle räcka resten av livet. 
    Ack, så fel man kan ha. Hittade inte den rätta förrän efter 35. 
    Utveckla dig själv, utbilda dig, skaffa jobb, fritidsliv, ha förtroende för att allt kommer att lösa sig, då gör det så också.... man vet inte vad livet för en och någonstans på vägen finns den rätta, men det gäller bara att ha kommit in på rätt väg. Det kan vara många små krokiga stigar för att hitta rätt först.

  • ensamtjej
    cattus skrev 2015-03-08 21:58:12 följande:

    Kan ju låta lite hurtigt, men du är ju bara 20 ännu, du har hela livet framför dig. Det är inte kört efter 25-30-45 eller 50 heller för den delen. Jag hade en enorm kärlekstörst som yngre. Trodde att alla förälskelser skulle räcka resten av livet. 
    Ack, så fel man kan ha. Hittade inte den rätta förrän efter 35. 
    Utveckla dig själv, utbilda dig, skaffa jobb, fritidsliv, ha förtroende för att allt kommer att lösa sig, då gör det så också.... man vet inte vad livet för en och någonstans på vägen finns den rätta, men det gäller bara att ha kommit in på rätt väg. Det kan vara många små krokiga stigar för att hitta rätt först.


    Jo, jag vet och jag försöker intala mig själv det. Jag försöker jobba på mig själv, koppla bort killar och istället sträva efter att uppfylla mina mål i livet. Det går jättebra ibland, men sedan tågar den där killen in som verkar helt underbar och man får något litet hopp om att man kanske har en chans att få uppleva kärlek, och sedan blir man lämnad kvar i en känsla av hopplöshet. Tack för ditt peppande inlägg.
  • Loro

    Jag e väll lite i samma situation, skillnaden är väll att jag blir dissad... :(

    E kille 22 

  • Stellabellan

    Jag skulle säga att du träffat för unga och omogna killar. Jag tappade helt tron på killar vid 17. Funderade på att börja kloster eftersom de bara stal bitar av mig. Inte sex, men bedrog, hotade andra killar, svek framför allt förtroendet och en som lovade mig guld och gröna skogar och sedan lämnade efter sex... Jag blev tom. Och elak. Utnyttjade mitt yttre för att locka killar för att sedan rata dem, krossa dem, fick många att bli riktigt kära och sedan trampade till rejält. Mycket tårar från dem... Men jag kunde inte sluta, tyvärr.

    Sem träffade jag "Han" som bestämde att jag var hans stora kärlek. Han som var tålmodig och bröt ner mitt försvar. Han som jag älskade i flera år (tills jag även krossade honom) men han ändrade mig. Och jag är så tacksam för honom (vänner idag).

    Idag är jag gift med barn och har allt jag vill ha faktiskt.

  • annasv1980

    Jag är 35 och gav upp hoppet. Fick bli ensamstående förälder. Vet inte om jag nånsin vågar lita på en man.

  • Blyg så in i bomben HJÄLP
    ensamtjej skrev 2015-03-08 21:02:59 följande:

    Hej! Känner bara att jag måste skriva av mig lite, har ingen att prata med och känner mig så otroligt ensam.
    Jag är en 20-årig tjej som aldrig har haft en pojkvän, och det är ju normalt. Problemet är att jag känner att jag inte går att älska. Jag har träffat killar (inte krogragg), killar som har sagt dom mest underbara saker till mig osv, men efter sex har dom slutat snacka med mig helt (inte ens kk duger jag som). Jag förstår ju att dom bara är ute efter sex, och jag tar aldrig någon av komplimangerna till mig då jag vet att det förmodligen bara är för att få mig till sängs, men jag antar att jag ändå har något hopp i mig då jag har sex med dom och sedan blir sårad, hopp om att någon gång faktiskt bli älskad på riktigt.

    Jag är trött på att bli sårad, och håller mig då borta från killar helt, men jag vill ändå träffa någon. Och så träffar jag någon speciell, som verkar vara en snäll kille och som är väldigt övertygande, för att sedan gå i samma fälla igen. Jag blir så trött på mig själv, och också trött på att jag blir ledsen när jag förbereder mig på att det ändå inte kommer leda till något.

    Överallt omkring mig ser jag par, och så tänker jag att jag är så ensam. Att jag bara duger till sex och sedan är jag totalt ointressant. Jag vill kunna släppa killar helt, bara vara nöjd med mig själv, men jag känner mig så värdelös. Snälla hjälp?


    Jag är Kille - Du låter som en tjej jag träffade på gymmet ( tror hon är väl 20 - 26, Det har varit så yngre drag till mig, äldre också, men inte så ofta ).

    Hon är framåt och öppen, kul och pratar med. Hennes kropp riktade hela tiden mot mig när vi pratas ( skratta mycket gör hon). Jag sitter samma sits, vet inte om hon är upptagen, försök frågade henne en fik nu 2ggr. Hon sade JA, bar mig skriva till henne. Men vilken dag har inte bestämd. Hon verka har full upp eller tvekade hon. Hon nämnde också hon kan inte har förhållande eller något sånt just nu förut, att hon hade annat mycket forcera på. Då tolkade jag hon kanske håller på separerat eller precis hade gjort slut. Det frågade jag henne inte heller. Tycker kanske det känslig då. Jag lyssnar mest först om hennes intresse. men jag har inte hunnit berättar för henne att jag har precis samma intresse som henne. Hade väl inte chans eller så skulle jag vilja säga det på fiket. Det var mycket folk runtomkring där på gymmet lite svårt kommunicera med henne samtiden man tränar.
    Det som gjorde mig intressera henne det är varje gång när jag ser henne skratta eller ler mot mig. Jag känner mig jag gör henne glad. :D

    Jag vill verkligen lära känna en tjej ( PÅ riktig ) och inte hoppa i sängen med en tjej alltid jag har dejtat. Det brukar vad hon som förför mig. ( känner mig som en Hora bara ute efter sex, tröttnade på det )
    Jag sluta jagade tjejer för 10 sedan. Jag vill också älska någon med hjärta.

Svar på tråden Ingen vill ha mig