• Äldre 9 Mar 00:29
    2245 visningar
    9 svar
    9
    2245

    Mens i knappt TVÅ dagar

    Jag har alltid haft oregelbunden mens den har kommit varje månad men inte samma datum. Jag vet dock att om ca 10-14 dagar skall jag ha den.
    När jag var på toa för ca 3 dagar sedan så blev det rosa på pappret men inget blod eller så i toan. Dagen efter fick jag riktig mens som höll i sig till igår kväll. Idag har jag rosa "mens" igen eller vad man nu skall säga. Jag vet alltså att mensen var väldigt tidig.
    Vad kan detta bero på? Någon annan som har haft det så? ????

  • Svar på tråden Mens i knappt TVÅ dagar
  • Äldre 9 Mar 10:31
    #1

    Ingen?

  • Äldre 9 Mar 14:22
    #2

    Mellanblödning? Själv har jag alltid haft regelbunden mens, som en klocka var 28:e dag. MEN när vi började försöka på allvar att bli gravida så har den krånglat som tusan och mellan ägglossning och mens har jag numera nästan alltid mellanblödningar, kan det vara det du har kanske? Mina mellanblödningar brukar hålla på 1-2 dagar, inte mycket utan bara litegrann, allt från mörkt bruna blödningar till ljusrosa...

  • Äldre 9 Mar 16:54
    #3

    Kan det ha varit en nidblödning? Försöker du bli gravid? Hade du sex runt ägglossning?

  • Äldre 9 Mar 21:50
    #4

    Ja försöker är väl att ta i men vi hoppas iaf, har haft oskyddat samlag i ett år utan resultat..

  • Äldre 9 Mar 22:15
    #5

    Men vet du om när du hade ägglossning? Hur länge sen var det? Och hade du sex då? :)

  • Äldre 10 Mar 11:09
    #6

    Ja jag hade sex samma dag som det rosa började men vet ej om jag hade ägglossning. Det var iallafall ca 10-14 dagar innan mensen egentligen skulle komma!

  • Äldre 11 Mar 18:14
    #7

    Ingen?

  • Äldre 11 Mar 18:41
    #8

    Det låter snarast som en ägglossnigsblödning. Man kan även fä blödningar pga obalans i kroppen eller cystor. Säkert av andra anledningar också. Händer det flera månader i rad - uppsök gyn. Eller gör det direkt om du är orolig.

    Nu är vi tre som har svarat, så ingen stämmer ju inte riktigt. Vill du ha andra svar så kan det vara bra att ändra frågeställningen :)


    ankan20 skrev 2015-03-11 18:14:09 följande:

    Ingen?


  • Äldre 11 Mar 20:26
    #9
    Strato skrev 2015-03-11 18:41:15 följande:

    Det låter snarast som en ägglossnigsblödning. Man kan även fä blödningar pga obalans i kroppen eller cystor. Säkert av andra anledningar också. Händer det flera månader i rad - uppsök gyn. Eller gör det direkt om du är orolig.

    Nu är vi tre som har svarat, så ingen stämmer ju inte riktigt. Vill du ha andra svar så kan det vara bra att ändra frågeställningen :)


    Tack jag skall uppsöka gyn! Tror det kan vara en cysta igen..
Svar på tråden Mens i knappt TVÅ dagar