• CissiJissi

    Erfarenheter kring amning och ÄL!

    Man säger att så fort man har fått mens tillbaka så kan man bli gravid, då är det liksom irrelevant att man ammar eller ej, skyddet från amningen upphör när äl är igång igen liksom..

    MEN, vad är din erfarenhet? Jag fick mens tillbaka i augusti 2014, ammar nu fortfarande och min äl är så oregelbunden! Tänker testa med munkpeppar för att få den regelbundet och kanske få till att bli gravid..

    Kan det vara så att amningen ändå påverkar? Istället för mens varje månad har det varit 24 augusti, 18 oktober, 22 november 16 januari och sen inget mer..

    Vad tror ni andra om detta?

  • Svar på tråden Erfarenheter kring amning och ÄL!
  • Flisan79

    Det kan ha med amningen att göra men mer troligt är att den inte rättat till sig efter avbrottet. Min mens höll på så efter graviditet alla tre gånger och även efter p-pillerstop. Är nog mer hormonomställningen som inte är i balans än.

  • CissiJissi
    Flisan79 skrev 2015-03-09 21:15:42 följande:

    Det kan ha med amningen att göra men mer troligt är att den inte rättat till sig efter avbrottet. Min mens höll på så efter graviditet alla tre gånger och även efter p-pillerstop. Är nog mer hormonomställningen som inte är i balans än.


    Så är det nog ja!! Tänkte börja testa med munkpeppar eller epaglandin eller efamol för att se om det kan påverka något! Tröttsamt att försöka bli gravid när äl/mens kommer så sällan!
  • Flisan79
    CissiJissi skrev 2015-03-09 22:11:28 följande:
    Så är det nog ja!! Tänkte börja testa med munkpeppar eller epaglandin eller efamol för att se om det kan påverka något! Tröttsamt att försöka bli gravid när äl/mens kommer så sällan!
    Rosenrot kan korta ner och jämna ut ojämna/långa menscykler också. Bara ett tips
  • CissiJissi
    Flisan79 skrev 2015-03-09 22:53:08 följande:

    Rosenrot kan korta ner och jämna ut ojämna/långa menscykler också. Bara ett tips


    Haha ja vad mycket allternativ det finns!!:) jag bestämde mig för att börja med det billigaste preparatet och jobba mig uppåt tills allt är bra!;)
Svar på tråden Erfarenheter kring amning och ÄL!