• Sajood

Skötväska till syskon

Har en snart-17-månaders hemma och väntar ett syskon i början av maj. Någon som har tips på en bra väska att använda som skötväska som är lagom stor så att blöjor, ombyte, fika och sånt till två barn får plats?

• Svar på tråden Skötväska till syskon
  • isolande

Tygpåsar använde vi. Skötväska hade vi bara i början för att man "skulle" ha det. Mycket enklare att bara mula ner grejerna i en påse med ETT fack Drömmer

• Sajood

Hmm. En ryggsäck är ju förstås väldigt bra att packa, men jag är nog ändå ute efter något med axelrem som går att hänga upp på vagnhandtaget. Också något med lite fler fack än en tygpåse. Gillar att kunna kategorisera lite. :)

Idag har vi en vanlig axelremsväska från Stadium som vi hade hemma när dottern föddes. Jag har tidigare haft den när jag pluggade. Den är förvånansvärt bra för ändamålet trots att den inte är anpassad för en småbarnsfamilj. Men den är på snäppet för liten om man ska vara ute på vift en heldag och för två barn kommer den nog ofta vara för liten.

• Långbenopluto
    Sajood skrev 2015-03-10 08:56:14 följande:

Hmm. En ryggsäck är ju förstås väldigt bra att packa, men jag är nog ändå ute efter något med axelrem som går att hänga upp på vagnhandtaget. Också något med lite fler fack än en tygpåse. Gillar att kunna kategorisera lite. :)

Idag har vi en vanlig axelremsväska från Stadium som vi hade hemma när dottern föddes. Jag har tidigare haft den när jag pluggade. Den är förvånansvärt bra för ändamålet trots att den inte är anpassad för en småbarnsfamilj. Men den är på snäppet för liten om man ska vara ute på vift en heldag och för två barn kommer den nog ofta vara för liten.

Ryggsäcken hade jag hängande på handtaget, utan problem.
  • Sajood
    Tines skrev 2015-03-10 09:11:39 följande:
    Ryggsäcken hade jag hängande på handtaget, utan problem.
    Det måste väl bero lite på hur vagnen ser ut?! Känns inte som att det skulle funka så bra på vår vagn...
  • veh

Denna är ju gjord för Syskonvagnen (men jag tror inte den är så mycket bredare att man måste ha en syskonvagn).

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/skip-hop-duo-double-deluxe-svart

Jag har en annan skötväska från skip hop, som jag är mycket nöjd med. Har varit väldigt hållbar och tålig. Förstår din vilja att kategorisera innehållet, jag hade aldrig fixat att ha allt i en och samma påse - är jättenöjd med att kunna ha näsdukar tillgängligt i en sidoficka, att veta att sticker gå ner han en där får jag upp våtservetter eller en plastpåse, i det facket ligger blöjor. Haklappar och skedar skilt från blöjbytarsaker, men ändå i samma väska. Och lätt att knäppa av och på vagnen, samtidigt som den hänger stabilt där.

• Sajood
    veh skrev 2015-03-10 11:28:42 följande:

Denna är ju gjord för Syskonvagnen (men jag tror inte den är så mycket bredare att man måste ha en syskonvagn).

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/skip-hop-duo-double-deluxe-svart

Jag har en annan skötväska från skip hop, som jag är mycket nöjd med. Har varit väldigt hållbar och tålig. Förstår din vilja att kategorisera innehållet, jag hade aldrig fixat att ha allt i en och samma påse - är jättenöjd med att kunna ha näsdukar tillgängligt i en sidoficka, att veta att sticker gå ner han en där får jag upp våtservetter eller en plastpåse, i det facket ligger blöjor. Haklappar och skedar skilt från blöjbytarsaker, men ändå i samma väska. Och lätt att knäppa av och på vagnen, samtidigt som den hänger stabilt där.

Har kikat lite på skip hops väskor och tycker att de generellt sätt verkar väldigt bra. Känns praktiska och slittåliga. Den modellen du länkar till har jag bara sett online, och då är det lite svårare att bedöma förstås. Faktum är att jag absolut skulle kunna tänka mig något åt det hållet, men den sak jag saknar är att jag helst skulle vilja ha ett lock över som skyddar hela väskan. Minimikravet är absolut att det är en dragkedja högst upp, vilket den just den väskan verkar ha men som flera andra modeller från skip hop saknar.

Vår syskonvagn är på längden och inte på bredden, så vi har inte behov av en extra bred väska av just den anledningen.
Svar på tråden Skötväska till syskon