• spöke

Vilken glasspinne eller -strut saknar du?

Ibland kan jag få riktiga cravings efter en glass jag brukade mumsa på nittiotalet: Svala. Mjuk fruktig isglass längst inne vid pinnen, sen ett lager vaniljglass och sen - det bästa av allt - ett krispigt, knäckigt överdrag med hallonsmak. Vill ha nuuu!

Vilken glass saknar du?

• Svar på tråden Vilken glasspinne eller -strut saknar du?
  • aleakim

Magnum double caramel. Hoppas verkligen den kommer tillbaka.

W och liten i magen :)
  • Annelie 76

Magnum med guldöverdrag, vaniljglass och salt kolasås var det väl.

Storstrut med mjuk strut som det var förr.

Gamla sortens Piggelin, smaken är inte samma nu som förr.

• Benedicte127

Ben & Jerry's Cherry Garcia.

Det finns fortfarande i B & J glassbutikerna på Gamla Stan till exempel , men man kan inte köpa den i mataffärerna.

Jag vill ha den hemma i frysen givetvis...

• Benedicte127

Ben & Jerry's Cherry Garcia.

Det finns fortfarande i B & J glassbutikerna på Gamla Stan till exempel , men man kan inte köpa den i mataffärerna.

Jag vill ha den hemma i frysen givetvis...

• Aniiee
    aleakim skrev 2015-03-09 16:17:03 följande:

Magnum double caramel. Hoppas verkligen den kommer tillbaka.

Finns som mini i flerpack i mataffärerna.

Jag saknar massor av glassar. Snack, saknar jag, och Supercornetto. Crispy, och MAGNUMSTRUTEN!
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • aleakim
    Aniiee skrev 2015-03-09 17:15:42 följande:
    Finns som mini i flerpack i mataffärerna.

Jag saknar massor av glassar. Snack, saknar jag, och Supercornetto. Crispy, och MAGNUMSTRUTEN!

Har läst detta men jag hittar inte någonstans, kanske handlar i fel butiker :s

Och så får man väl Magnum mandel på köpet antar jag.. Fast det hade det ju lätt vart värt iofs.

Förut, när jag var liten för sisådär 18-19 år sedan fanns det en påse med små isglassbitar, de hade något hölje som smakade frukt och var formade som små händer och fötter. De saknar jag också. Någon som minns dem?

W och liten i magen :)
  • Aniiee
    aleakim skrev 2015-03-09 17:19:00 följande:

Har läst detta men jag hittar inte någonstans, kanske handlar i fel butiker :s

Och så får man väl Magnum mandel på köpet antar jag.. Fast det hade det ju lätt vart värt iofs.

Förut, när jag var liten för sisådär 18-19 år sedan fanns det en påse med små isglassbitar, de hade något hölje som smakade frukt och var formade som små händer och fötter. De saknar jag också. Någon som minns dem?

Ja, har du ett Coop i närheten så kolla där. Här finns det i alla fall på Coop, Hemköp och Ica, alla....5 vi har i närheten. Paketen innehåller 3 dubbel karamell och 3 dubbel choklad.  Ibland har de paket med bara det ena eller andra.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
Svar på tråden Vilken glasspinne eller -strut saknar du?