• Ensam hemma

Prissättning vid loppis

En fråga till er som är duktiga och handlar på loppis och gärna andra synpunkter också.

Grannarna på gatan har pratat om att vi ska ha en loppis nu i vår. Jag har massor med saker jag kan avvara och är inte ute efter att sälja dyrt.

Jag har aldrig varit på en loppis annat än på en affär och där fanns det prislappar. Min fråga är: Ska jag sätta prislappar (på en del saker) eller inte? Tänkte att det kunde vara enklare för kunden att bedöma om varan är värd 10:- eller inte. Självklart kan priset alltid diskuteras och jag vill ju helst bli av med allt.

• Svar på tråden Prissättning vid loppis
  • beam82

När jag går på loppis tycker jag det är jobbigt att fråga om pris på allt. Det blir helt enkelt så att jag antagligen bara går vidare, även om jag ser något jag kanske vrider lite på. Så jag rekommenderar att du sätter prislappar. Det går ju bra att skriva på en liten tejpbit eller så om du inte vill göra det så avancerat.

• BuoBä

Prislappar, eller gruppera sakerna efter pris tex "allt i korgen 10 kr styck".

• Fjäril kär

när jag säljer på loppis brukar jag köra lite blandad kompott

En kartong kan  ha en skylt där  "allt i kartongen 20 kr styck"   

Vissa saker har prislapp 

En del saker grupperar jag ihop och säljer till enhetspris tex tre kastruller och en stekpanna 50 kr. Då med snöre ombundet och en lapp hängandes på det.

Saker som är möjliga att pruta på eller där köparen själv får sätta ett pris brukar jag låta vara omärkta 

Svar på tråden Prissättning vid loppis