• LarsAndersen1977

Kan sverige hjælpe Danmark?

Min pojkvän och jag är från Danmark och planerar en resa till Sverige. Vi går till Sverige för att se snö och natur, men det vi hör är att det inte finns mycket snö i Sverige just nu. Vi kommer till Sverige d. 29/3 och kommer att vara en vecka.

Vi vill gärna ha några meddelanden om var de är mest snö, hur är det där du bor? Det måste sägas att vi inte har tid att köra upp längre norrut än Östersund.

Om in för att hjälpa, så vi hejar på Sverige nästa gång det finns fotbollsmatch :)

Lars och Beatriz

• Svar på tråden Kan sverige hjælpe Danmark?
  • PassionE

Bor i Malmö, här finns ingen snö ;) tyckte det såg fattigt ut med snö i Mora med när jag såg på Vasaloppet i helgen. Hoppas ni hittar nått!

• lillaponnyn

Brukar det inte snöa i danmark?

• LarsAndersen1903
    Stort tack för informationen.
    Vi har tittat på en stuga nära Malung (sydväst om Mora). Någon som vet om det finns snö där?

Ja, vi har snö i Danmark, men vi har inte haft mer än 5 cm i år :(
  • Solsticka

Hej,
    Mora och Malung är det inte säkert att det är snö kvar nu och inte i slutet av mars, tyvärr. Min pappa var där uppe i Mora för en vecka sen och det var dåligt med snö.

Jag skulle rekommendera att ni ändå åker lite mer norrut. Idre i norra Dalarna borde ha snö kvar. 

Östersund kommer mest troligt ha snö kvar i slutet på mars. Vi var i Storlien förra året i slutet av april och då fanns gott om snö kvar.

Vi åker till Idre imorgon och då åker vi förbi Mora också så jag kan ju rapportera senare om snöläget :)

cikusalfredo.se - tips på lite skojiga platser att besöka med barn
Svar på tråden Kan sverige hjælpe Danmark?