Anonym (orolig själ) skrev 2015-03-10 10:15:05 följande:
Någon som tänker och velar precis som jag. Visst är det jobbigt?
Jag jobbar också väldigt mycket ibland, jobbar som IT konsult och veckorna kan ligga allt ifrån 40 - 80 timmars veckor beroende på projekt och deadlines.
Det känns helt omöjligt att kombinera med barn. Jag har till och med varit inne på att jag kanske måste skola om mig för att få tid med barn, ett mindre krävande arbete. Det är ju aningen sjukt egentligen.
Vi har ett tryggt och stabilt förhållande. Vi bor i en bostadsrätt och har bil. Jag är snart 26 och sambon 29, så nej det är ju ingen brådska åldersmässigt för mig direkt, men längtan har funnits sedan flera år tillbaka. Sambon har större sparande än mig, mitt är inte direkt uppseendeväckande vilket också ororar mig lite. Men ambitionen är ju att bygga upp det kontinuerligt.
Känner igen det där med osäker arbetsituation. På sätt och vis vill jag utnyttja hur vår livssituation ser ut idag. Då sambon jobbar som elitidrottare och har mycket ledig tid. ja förutom resor, jobbar ofta helger osv. Men ofta är han då ledig från tidig eftermiddag de dagar han jobbar. Och det är tryggt ekonomiskt. Skulle vi vänta flera år så är det möjligt att han kanske pluggar eller är i början på ett arbete, dvs en minskad ekonomisk trygghet och mindre tid tillsammans. Då kommer förmodligen jag behöva jobba med och vi kanske måste skola in barn på förskola tidigare än vad jag egentligen vill. Är det konstigt tänkt?
Ni verkar också har väldigt bra förutsättningar med en trygg relation i grunden. Hur mycket har ni pratat om att skaffa barn? Hur gammal är din man?