Min sambo vägrar göra rent i kattlådan och frågade om vi inte ska lämna bort katterna ett tag - jag bröt ihop. Kan Jah byta i lådan trots att jag är gravid?
Hej
Gravid i vecka 13 och har två underbara katter. Våran barnmorska sa att det blir min sambos uppgift att göra rent kattlådan hädanefter. När vi skaffade katterna så sa han redan då att han inte skulle ta hand om kattlådan. Det var ett krav för att vi överhuvudtaget skulle skaffa katt.
Sambon är orolig nu att det ska hända barnet nåt om jag fortsätter sköta lådan och sa ikväll att vi kanske ska lämna bort katterna så länge. Jag blev så himla ledsen. Då min sambo jobbar sjukt mycket och kommer hem typ 21 varje kväll och jag som har flyttat till hans stad känner mig så himla ensam utan katterna. Dom är verkligen som mina små barn. Skulle gå under om dom inte fanns.
Våran barnmorska sa att jag helst inte ska sköta lådan medan min kompis mamma som också är barnmorska sa att det inte är nån fara bara jag har plasthandskar och tvättar händerna ordentligt efteråt. Hur gör ni? Tar ni också hand om lådan?
Jag menar hur många gravida kvinnor med katt finns det inte där ute? Varannat barn skulle ju bli skadat med så många katter ute i stugorna?