• jessicaskåne

    Gravid och pappan vill inte

    Usch vilket dilemma... Jag har lyckatdbli gravid med min sambo och han vill inte ha ngr barn... Jag har velat ett tag och har två barn sen tidigare.

    Hur ska jag göra ? Allt är upp och ner

  • Svar på tråden Gravid och pappan vill inte
  • Amazinglife
    jessicaskåne skrev 2015-03-09 23:25:24 följande:

    Usch vilket dilemma... Jag har lyckatdbli gravid med min sambo och han vill inte ha ngr barn... Jag har velat ett tag och har två barn sen tidigare.

    Hur ska jag göra ? Allt är upp och ner


    Har du inte skyddat dig eller du har velat och därmed låtit bli? Ja undrar samma ang sambon givetvis..
  • Lillemorsan

    Jag tycker du ska genomföra graviditeten, eftersom ni ha 2 barn redan så kan han mjukna och vill ha barnet när de väl kommer.
    Personligen hade jag gjort så och vill han inte mera sen så hade jag tatt mitt pick och pack och dragit därifrån med barnen förstås eller slängt ut honom. För kan han sätta barn till världen så få oxå ta sitt ansvar, för annars är han ingen bra pappa.

  • Amazinglife
    Lillemorsan skrev 2015-03-09 23:50:17 följande:

    Jag tycker du ska genomföra graviditeten, eftersom ni ha 2 barn redan så kan han mjukna och vill ha barnet när de väl kommer.
    Personligen hade jag gjort så och vill han inte mera sen så hade jag tatt mitt pick och pack och dragit därifrån med barnen förstås eller slängt ut honom. För kan han sätta barn till världen så få oxå ta sitt ansvar, för annars är han ingen bra pappa.


    Dom har inte barn tillsammans, det står att hon har två barn sen tidigare.. Detta betyder att han inte redan är pappa och kanske inte är redo? Vem vet om hon har skyddat sig dåligt (glömt piller) för att hon vill bli gravid tex, mot hans vetskap då.. De är därför jag frågade och de verkar inte som att hon vill svara på det.. Kan givetvis va annorlunda men han har också något att säga till om, särskilt om de inte gått "schysst" till.
  • jessicaskåne

    Jag är skyddad med kopparspiral och denna har ju uppenbarligen inte funkat. Det är mycket tankar som snurrar runt i huvudet.

    Jag har haft skydd fr början och ca 1 år tillbaka så detta handlar inget om att jag varit oärlig utan denna har inte funkat.

    Han säger att han är rädd vilket jag kan förstå men samtidigt säger han att han aldrig skulle lämna mig....

  • Mijjan

    Hur långt gången är du? Han kanske bara behöver lite tid att smälta?? Är ganska vanligt vid oplanerade graviditeter att mannen inte riktigt hänger med i svängarna... 

  • jessicaskåne

    Jag är i v.13 och han är knäckt

    Jag hatar verkligen mig själv för detta. Försöker få honom att tänka positivt men lyckas inte så bra. Han däremot frågar mig mycket hur jag mår då jag mår fruktansvärt illa. Är detta positivt?

  • Mijjan

    Vet du vad det är som skrämmer honom? Att bli pappa "på riktigt" (speciellt "mot" sin vilja)? Vissa tar det väldigt lättvindigt medan det är svårare beslut för andra. Helt klart är det väl positivt att han frågar hur du mår för dig bryr han sig ju om... Antar ni inte varit på ultraljud? Ibland kan känslorna ändras när man faktiskt ser den lille där inne.. Hoppas verkligen det löser sig för er... *håller tummarna*

Svar på tråden Gravid och pappan vill inte