• thecrazyduck

    Varför vill tjejer ha ett förhållande för att ha sex med en kille

    Jag har precis gått ur ett förhållande med en tjej rätt nyligen vi var tillsammans ganska lång tid.
    Det är inte på tal om att jag vill ta tillbaka henne för de funka bara inte mellan oss, vi gled isär och ja tröttna på allt tjafs mellan oss.
    Hon skriver att hon kan ligga med någon annan nu fast hon önskade att det var jag hon låg med. ( hon vill att vi ska försöka igen ) 
    Men det jag funderar över är att dom flesta tjejer verkar vilja ha ett förhållande med killen dom ligger med.
    Medans de räcker med att en tjej skriver till en kille "Ska vi ligga" så lär mer än 70% svara ja. 
    Hur kommer de sig att de är så tror ni?
    Någon som inte håller med får gärna beskriva varför.  

  • Svar på tråden Varför vill tjejer ha ett förhållande för att ha sex med en kille
  • Askm

    Finns tjejer som skiljer på sex och kärlek.

    Dock tror jag många tjejer vill ha tryggheten av att veta att den dom har sex med vill ha annat med.

    Det är vad jag tror. Har dock aldrig förstått det.

  • Anonym (nej)

    Nej så känner inte jag men jag vill att killen är ärlig. Är det bara sex han är ute efter så får han säga det. Så man slipper känna sig dum om man hoppades på mer. Vet man att det bara handlar om sex kopplar jag inte på mina känslor

  • Anonym (.....)

    För att ingen bra kille vill sen bli ihop med en hora som knullat halva stan. 

  • Kereza

    Ingen aning. Jag känner inte en enda tjej som anser att förhållande är nödvändigt för sex. 
    Men jag har misstänker att jag är LITE fel åldersgrupp (jag är 32, så troligen drygt 15 år eller så äldre än er) 

    Men, när jag läser om det här på Familjeliv och Flashback så är svaret ändå så otroligt uppenbart att jag inte ens begriper varför du frågar...varannan kille anser att att en tjej som har ONS för att hon gillar sex är en hora som de kan tänka sig att knulla, men aldrig ha ett förhållande med - så naturligtvis känns det "säkrast" för tjejerna att ha ett förhållande, bara för sexet, snarare än att riskera att anses vara en hora.

    Det är alltså killarnas eget fel att tjejerna gör såhär - ja, tjejerna handlar fel de med, för killar som tänker så är 100% värdelösa som partners, men jag tror det har med att tjejerna helt enkelt tror att alla killar är så. Ungefär som när du inbillar dig att "alla tjejer" måste ha ett förhållande för att ha sex, trots att det faktiskt inte alls är normen...

  • Anonym (nej)
    Anonym (.....) skrev 2015-03-10 09:02:22 följande:

    För att ingen bra kille vill sen bli ihop med en hora som knullat halva stan. 


    Men en tjej skulle vilja bli ihop med en kille som knullat halva stan??? Medeltiden är förbi Välkommen in i 2000 talet.
  • Anonym (.....)
    Anonym (nej) skrev 2015-03-10 10:11:42 följande:
    Men en tjej skulle vilja bli ihop med en kille som knullat halva stan??? Medeltiden är förbi Välkommen in i 2000 talet.
    Nej absolut inte. Jag är själv tjej och skulle absolut inte vilja det. Men svarade på hans fråga att det e det tjejer tror och delvis har rätt. Men det gäller inte bara tjejer utan det är avtändande när killar har varit med många också. Börjar direkt tänka på olika sjukdomar och det äcklar mig.
  • Anonym (Tjej)

    I mitt fall är det för att jag får känslor av sex, och om jag då vet att killen inte kommer att vilja något mer så är det stor risk att jag blir sårad. Det händer ju inte varje gång att jag får känslor av sex men så pass ofta att det inte är värt att riskera.

  • Anonym (anonym23)

    Det är väl bara att knulla med vem man vill så länge man är ärlig..

    Vill man bara ha sex så säg det kille som tjej!

  • Anonym (Karl Tanga)
    Anonym (.....) skrev 2015-03-10 09:02:22 följande:

    För att ingen bra kille vill sen bli ihop med en hora som knullat halva stan. 


    Hur vet du att hon tog betalt? Hon kanske gillade det. En tjej som legat mycket och gillar det, är roligare i sängen än en pryd tjej.Flört
  • Anonym (Love)

    För att den man ligger med måste bry sig om en för att sexet ska vara bra.
    Många ons är ju sämst, och helt ovärt att lägga tiden på, eftersom dom är så själviska.

  • Anonym (Rövknullad)

    Att det var MIG hon låg med!!!!!!!!!

    Bör det rimligtvis stå..... 

  • Anonym (Dum fråga)

    Därför att sex utan kärlek blir ett sorts utnyttjande och jag vill inte känna mig som ett objekt som någon utnyttjar för sex och sedan bara lämnar.

    Tycker det är ett respektlöst beteende från män att inte vilja se helheten av en kvinna och värdera människan i henne. Att bara se sex och en kropp är enligt mig en känslokall och  högst osympatisk människosyn.

  • Anonym (ja)

    För mig har det att göra med att min attraktion för mannen är precis som den ska när jag är i ett seriöst förhållande med honom. Jag vill inte ha någon annan man på något annat sätt. Det är mitt val. Så jag funkar. Känner tjejer som inte funkar som jag. Var och en får ha sin grej bara det funkar för dem, tänker jag? 

Svar på tråden Varför vill tjejer ha ett förhållande för att ha sex med en kille