Vilken kaffemaskin har du och varför är den så bra?
Hej,
Precis som rubriken lyder, vilken kaffemaskin har du och varför är den så bra?
Hej,
Precis som rubriken lyder, vilken kaffemaskin har du och varför är den så bra?
Kaffebryggare till vardags: www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/apparater-for-drycker/kaffebryggare/kaffebryggare-802332/
vi har även en vanlig av större modell när vi har gäster.
vi har även:
vattenkokare,
mjölkskummare (inte enskild visp utan maskin),
och en kaffekvarn elektrisk.
jag gillar min lilla kaffebryggare för att den är liten och inte tar så mycket plats.
Har en Mokkamaster. Ser inte egentligen nån fördel med den över nån annan. Den funkar bra o ger varmt kaffe, men det gör väl de flesta kaffebryggare.
Jag undrar om det är många som brygger espresso med påsar och skummar mjölk och så där.
Om ni har en vanlig bryggare, använder ni en kvarn för att mala bönor eller kör ni på färdigmalet kaffe?
Lägger ni mycket tid på ert kaffe?
Tack för alla svar!
Jag har en Tassimo. Superbra för att göra espresso/latte, kan även göra "vanligt" kaffe samt te, varm choklad och annat, men till detta ändamål är den mest bara dyrare .
Jag har en Tassimo. Superbra för att göra espresso/latte, kan även göra "vanligt" kaffe samt te, varm choklad och annat, men till detta ändamål är den mest bara dyrare .
en saeco synthia tror jag den heter, och bönor från espressohouse. Gör gott kaffe och är hyfsat lätt att göra rent.
Jag undrar om det är många som brygger espresso med påsar och skummar mjölk och så där.
Om ni har en vanlig bryggare, använder ni en kvarn för att mala bönor eller kör ni på färdigmalet kaffe?
Lägger ni mycket tid på ert kaffe?
Tack för alla svar!
Använder du din Tassimo dagligen eller mest för lite festligare tillfällen?
Vi Har en Nespresso som vi älskar. Har haft den i tre år nu och använder den flera gånger om dagen. Det enda negativa är väl att kapslarna är lite dyra och att man bara lan köpa dem på internet ( om man inte bor i storstad).
Vi har en Nespressomaskin, en Lattissima+
www.nespresso.com/coffee-and-milk/en_SE/machine-range/lattissimaplus
Jag gillar den för att den gör gott kaffe och är väldigt smidig att använda. Mjölkbehållaren rengör man efter användning genom att trycka på en knapp och sen är det bara att ta loss den och ställa in den i kylskåpet inför nästa användning. Vi hade en "riktig" espressomaskin tidigare men den var mycket jobbigare att använda och rengöra, så då bytte vi till den här.
Vi har en Nespressomaskin, en Lattissima+
www.nespresso.com/coffee-and-milk/en_SE/machine-range/lattissimaplus
Jag gillar den för att den gör gott kaffe och är väldigt smidig att använda. Mjölkbehållaren rengör man efter användning genom att trycka på en knapp och sen är det bara att ta loss den och ställa in den i kylskåpet inför nästa användning. Vi hade en "riktig" espressomaskin tidigare men den var mycket jobbigare att använda och rengöra, så då bytte vi till den här.
Tassimo. Helt jävla onödig pryl som sambon ville ha bara för det är "fint & dyrt" (att de typ kostar 300 spänn nu för tiden vill han inte ta till sig). Visst, den gör gott kaffe (som vi inte dricker hemma) och god chai latte men det är egentligen inte värt pengarna.
Kaffemaskinen är ju A och O för hur gått kaffet blir. Ett oväntat guldkorn är OBH nordicas kaffekokare. Inget märkvärdigt märke men kaffet blir super. Klart prisvärt om man är student och därmed lever på kaffe framför mat.