• leg4

Djurfadder - en jävla bluff?

Man ser alltmer reklam från Världsnaturfonden om att man skall bli lejonfadder, tigerfadder, isbjörnsfadder o.s.v. Man skall alltså skänka pengar månadsvis och på så sätt minska tjuvjakten på dessa djur.

Jag tror att detta är en jävla bluff. På vilket sätt kommer mina pengar till användning i detta fall? I själva verket hamnar nog pengarna någon helt annanstans än att stoppa tjuvjakt. Vi svenskar är så lättlurade, så fort vi ser en bild på en söt lejonunge så tänker vi: "ååååhhh så himla söööööööööööt, självklart måste jag bli fadder". Vi tänker inte ett steg längre.

• Svar på tråden Djurfadder - en jävla bluff?
  • Långbenopluto

Jag vet att dessa pengar går till det som det avses.

Du behöver inte skänka några pengar om du inte vill, det är 100% frivilligt.

• LindaJohanna

Varför tror du det är bluff? Har du några belägg för det eller det är bara en egen teori?

• semlanimunnen
    leg4 skrev 2015-03-10 15:11:26 följande:

Man ser alltmer reklam från Världsnaturfonden om att man skall bli lejonfadder, tigerfadder, isbjörnsfadder o.s.v. Man skall alltså skänka pengar månadsvis och på så sätt minska tjuvjakten på dessa djur.

Jag tror att detta är en jävla bluff. På vilket sätt kommer mina pengar till användning i detta fall? I själva verket hamnar nog pengarna någon helt annanstans än att stoppa tjuvjakt. Vi svenskar är så lättlurade, så fort vi ser en bild på en söt lejonunge så tänker vi: "ååååhhh så himla söööööööööööt, självklart måste jag bli fadder". Vi tänker inte ett steg längre.

Du tror att det är så

Men har du belägg för det eller ska människor gå efter vad du tror?
    Som Tines säger det är frivilligt att ge.

• leg4
    Tines skrev 2015-03-10 15:38:44 följande:

Jag vet att dessa pengar går till det som det avses.

Du behöver inte skänka några pengar om du inte vill, det är 100% frivilligt.

Jaså, hur kan du veta det?
  • Långbenopluto
    leg4 skrev 2015-03-10 16:34:09 följande:
    Jaså, hur kan du veta det?
    Hur kan du veta att det är tvärtom?
  • Sötsug

Pengarna går nog förmodligen till mycket kostnader runt om oxå. T ex reklam. Men den större delen av pengarna gå till just detta. Vakter i naturreservat, bränsle till deras bilar, mat till djur som bor på reservat etc.

- what doesn't kill you, only makes you stronger -
  • Sötsug

Pengarna går nog förmodligen till mycket kostnader runt om oxå. T ex reklam. Men den större delen av pengarna gå till just detta. Vakter i naturreservat, bränsle till deras bilar, mat till djur som bor på reservat etc.

- what doesn't kill you, only makes you stronger -
Svar på tråden Djurfadder - en jävla bluff?