• londonkarin

Lyssna på musik på rummet

Hej! En kanske korkad fråga men vad för slags "musikutrustning" har era barn på sina rum? Min dotter som fyller 7 älskar musik och vill kunna dansa på sitt rum. Hon har ju ingen Iphone eller något sånt än så jag undrar hur ni andra gör? Cd känns ju uråldrigt.

Tack :)

• Svar på tråden Lyssna på musik på rummet
  • Fjäril kär

CD-spelare/radio är det som gäller i 7-åringens rum. 

Eftersom han ännu inte lärt sig att vara rädd om CD-skivor,  dataspelsskivor och dvd-filmer så blir det inget annat avancerat i hans eget rum. 

Jag köper hellre en ny cd-spelar för 99 spänn på ÖB än att riskera tusentals kronor om olyckan skulle vara framme med att nånting går sönder eller grisas ner eller åker i golvet... 

• Catti41

Min son har en gammal iphone utan simkort och sen ett par högtalare till så han kan lyssna på Spotify på sitt rum. Vi delar på ett spotifyabonnemang i familjen, så det innebär att när han lyssnar på musik hos sig så kan vi inte lyssna på Spotify ute i köket utan får köra radio, men vi har inte kommit dithän än att vi tycker vi behöver 2 spotifyabonnemang. Det behövs nog senare.

Vi har själva plockat undan alla vinylskivor och cd-skivor och använder bara Spotify. Väldigt skönt att slippa en massa skivor överallt.

• Catti41

Han är 7, för övrigt. Om några år kommer han behöva något mer avancerat (jag vill ju uppmuntra musiklyssnande och eget spelande) men då har han nog fått en egen dator och då går det ju att få bättre ljud och så.

• Annica71

Våra tjejer har billiga cdspelare där man också kan använda USB så musiken lägger vi på ett USB minne som sätts i spelaren.
    Dock lyssnar de mest på musik från Ipaden

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
Svar på tråden Lyssna på musik på rummet