• örnen

Ditt bästa muffinsrecept tack!

Hej! Jag ska ha dop för min dotter i maj och tänkte baka muffins (cupcakes) med någon fluffig god glasyr/frosting på att bjuda på.

Jag såg en bild på en muffins i snygga formar med chokladfrosting och tänker nåt pt det hållet.

Men muffins blir ofta torra så jag söker recept som inte blir det, kanske nåt gott i själva muffinsen och så frosting då, som en vanlig "Svensson" kan lyckas med ;) vi kommer vara ca 40 gäster (typ 10 barn).

Har nu dessutom tips om garnering (eller tips om hemsidor att köpa från) och/eller småkaksrecept som passar så skriv ner!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ditt bästa muffinsrecept tack!
  • Malima

Googla på munkmuffins! De är jättegod, saftiga och höga. Jag vet dock inte om de lämpar sig för cupcakes med frosting, så du bör nog prova receptet innan. Jag har aldrig haft i muskotnöt som det står i receptet, utan bara kört vaniljsocker( och saffran till jul!).

• Abbe83

Leila Lindholms muffins/cupcakes brukar jag göra, hennes recept på olika muffins/cupcakes finns på recept.nu. Garnering brukar jag köpa på kakburken.se
    Tips på småkakor: Kolakakor, Drömmar, Stockholmskakor, Kokostoppar, recept finns på recept.nu

Svar på tråden Ditt bästa muffinsrecept tack!