• Limaliie

    Hur stor/liten risk är det att någon med mjölkproteinallergi utvecklar sojaallergi också?

    Någon som har siffror?

    Dottern på 7 månader vägrar annan gröt/välling förutom sempers mjölkfria, men den innehåller ju soja. Hon får endast detta en gång om dagen och inget annat med soja i.

    Hon reagerar inget. Ersättning vill hon inte heller ha i några mängder, annars hade jag gett henne det istället för gröt alls.

    Hon har ingen konstaterad allergi genom något prov eftersom hon var så liten när hon fick blod i bajset (några veckor bara) men gissningsvis är det det. Dock har jag råkat få i mig mjölkprotein för nån månad sedan utan vilje och hon reagerade inte på det . (ammar)

  • Svar på tråden Hur stor/liten risk är det att någon med mjölkproteinallergi utvecklar sojaallergi också?
  • emeliienicole
    Limaliie skrev 2015-03-11 08:47:18 följande:

    Någon som har siffror?

    Dottern på 7 månader vägrar annan gröt/välling förutom sempers mjölkfria, men den innehåller ju soja. Hon får endast detta en gång om dagen och inget annat med soja i.

    Hon reagerar inget. Ersättning vill hon inte heller ha i några mängder, annars hade jag gett henne det istället för gröt alls.

    Hon har ingen konstaterad allergi genom något prov eftersom hon var så liten när hon fick blod i bajset (några veckor bara) men gissningsvis är det det. Dock har jag råkat få i mig mjölkprotein för nån månad sedan utan vilje och hon reagerade inte på det . (ammar)


    Hej!


    Min sambo lider av mjölkproteinallergi och utvecklade sojaallergi samt äggallergi när han var mindre, dock så växte det sedan bort. Hans lillebror som nu är 14 år har också mjölkproteinallergi och utvecklade samma sak han också, alltså soja och äggallergi. Det är idag borta det med!


    Så om vårt barn föds med mjölkproteinallergi så kommer jag nästan anta att barnet har sojaallergi också, haha.. :)


    Blev ett lite rörigt inlägg men ja, hoppas du förstår.. ;)

Svar på tråden Hur stor/liten risk är det att någon med mjölkproteinallergi utvecklar sojaallergi också?