• Anonym (Politisk enkät)

Undrar litet saker om dig och dina politiska åsikter.

Vilket parti stödjer eller sympatiserar du med?

Skulle du definiera dig själv som utbildad och bildad?

Jag är miljöpartist, saknar eftergymnasial utbildning men betraktar mig själv som en bildad person.

• Svar på tråden Undrar litet saker om dig och dina politiska åsikter.
  • LarsOtto

SD, universitetsutbildning med doktorsexamen. Är smart på de flesta områden utom kultur och sånt skit.

LarsOtto skrev 2015-03-11 22:25:51 följande:

SD, universitetsutbildning med doktorsexamen. Är smart på de flesta områden utom kultur och sånt skit.

Nej, att benämna kultur som skit låter inte särskilt bildat.

Doktor i?
  • Donum

Folkpartiet. Universitetsutbildning. Jag skulle klassa mig själv som bildad. En del områden inser jag är lite udda att ha koll på. Jag har fått väldigt mycket bildning genom mina föräldrar. De har alltid utmanat oss att tänka själva.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Jag)

Jag sympatiserar med FP/C. Det är hos dem mina röster har hamnat iaf utbildad civilingenjör, hyfsat bildad. Vad det nu innebär... Räknar sällan med att vara den som är mest insatt i något, men det är få ämnen som jag är helt borttappad i. Har litet koll på i princip allt, skulle man kunna säga... Från hockeytabellen till opera till problemen i Mellanöstern o.s.v. Har oftast något att komma med i en diskussion, oavsett vad den handlar om. Så jag pålever att jag är bredare i min bildning än de flesta, men att jag saknar spetsar...

• Hannananana

Studerar en blandning av beteendevetenskap, statsvetenskap, ekonomi och psykologi. På universitet.

Ser mig själv som bildad, förutom i naturvetenskapliga ämnen.

I riksdagsvalet röstar jag Mp men i kommunen och landsting har det varierat beroende på "vallöften" och mer lokala behov. Men rött. Inom mitt område på universitetet är de röda i tydlig majoritet på universitetet med några folkpartister.

Hannananana skrev 2015-03-11 22:42:54 följande:

Studerar en blandning av beteendevetenskap, statsvetenskap, ekonomi och psykologi. På universitet.

Ser mig själv som bildad, förutom i naturvetenskapliga ämnen.

I riksdagsvalet röstar jag Mp men i kommunen och landsting har det varierat beroende på "vallöften" och mer lokala behov. Men rött. Inom mitt område på universitetet är de röda i tydlig majoritet på universitetet med några folkpartister.

Ja, Folkpartiet brukar annars beskrivas som det parti med de i särklass mest utbildade anhängarna, åtminstone i mina kretsar.
  • Klotjohan

Magisterexamen, påbyggnad med fristående kurser. Skulle nog kalla mig allmänbildad, är informationsknarkare och aktiv i organisationer och nätverk. Försöker lära mig ett fjärde språk. 
    Röstade sist MP/ V i de nationella valen och Fi i EU-valet. 

• Anonym (Jig då)

Sympatiserar med högern,kan inte längre precisera parti. Är inte utbildad,men allmänbildad.

• Hannananana
    Anonym (Politisk enkät) skrev 2015-03-11 22:48:20 följande:

Ja, Folkpartiet brukar annars beskrivas som det parti med de i särklass mest utbildade anhängarna, åtminstone i mina kretsar.

Kanske det. Dock tror jag Björklund minskade antalet folkpartister i mitt område, folk har "konverterat" xD Men samtidigt är folkpartiet starkare än de andra blå tillsammans. Fast då tar V, S och Mp ändå ca 75% (egen uppfattning) och jag drar jag tolkningen att det har mycket att göra med vår utbildning och att många inom vårt område prioriterar "rött".
  • Aniiee
    Anonym (Politisk enkät) skrev 2015-03-11 22:22:04 följande:

1. Vilket parti stödjer eller sympatiserar du med?

2. Skulle du definiera dig själv som utbildad och bildad?

1: Inget. 
    2: Hyfsat.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
Svar på tråden Undrar litet saker om dig och dina politiska åsikter.