• Anonym (M)

Ni som arbetstränat - hur gick det för er?

Jag ska inom några veckor börja arbetsträna då jag varit sjukskriven under en längre tid. Nu vill jag få kontakt med andra som testat på att arbetsträna.

Hur gick det för er? Vad fick ni göra? Vad hände efter arbetsträningen, fick ni anställning på företaget ni arbetstränade på, fick ni börja söka jobb eller blev ni sjukskrivna igen?

Ni får gärna skriva allt ni kommer på som handlar om arbetsträning. Är förstås rätt nervös då jag inte arbetat på ett bra tag, men är också väldigt förväntansfull. Men samtidigt är jag rädd att jag ska bli dålig igen.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som arbetstränat - hur gick det för er?
  • Anonym (Lilla J)

Jag har arbetstränat efter en sjukskrivning men hade då arbetet att gå tillbaka till efter sjukskrivningen. Jag fick då börja vara med några timmar, bara åka till arbetet va stort i början. jag va med på dagen några gånger (jobbar natt) för att sedan jobba några timmar på kvällen med sällskap hela tiden. Jag jobbade inte själv förrän mer än en månad under träning. Sen när jag jobbade ensam så va det bara två nätter på två veckor , jag mjukstartade. Nu är jag tillbaka på jobbet fullt ut men funderar på att gå ner i tid då jag inte kan jobba på i samma takt som innan, då tror jag att jag kommer må sämre igen.  

• Anonym (Sara)
    Anonym (M) skrev 2015-03-12 09:28:23 följande:

Jag ska inom några veckor börja arbetsträna då jag varit sjukskriven under en längre tid. Nu vill jag få kontakt med andra som testat på att arbetsträna.

Hur gick det för er? Vad fick ni göra? Vad hände efter arbetsträningen, fick ni anställning på företaget ni arbetstränade på, fick ni börja söka jobb eller blev ni sjukskrivna igen?

Ni får gärna skriva allt ni kommer på som handlar om arbetsträning. Är förstås rätt nervös då jag inte arbetat på ett bra tag, men är också väldigt förväntansfull. Men samtidigt är jag rädd att jag ska bli dålig igen.

Tacksam för svar!

Jag arbetstränade på tre olika ställen, men har varje gång återgått i sjukskrivning efteråt pga överansträngningen. Inget har därför lett till jobb då de ansett att jag varit för sjuk för att anställas.
Svar på tråden Ni som arbetstränat - hur gick det för er?