• Anonym (kräftan)

Ni som rodnar lätt,hur döljer ni det?

Jag har ett stort problem,jag blir knallröd i ansiktet så fort jag ska tala inför grupp. Jag vet att det inte bara är som jag själv tror då min ansiktsfärg många gånger kommit på tal. Det är verkligen skitjobbigt och jag mår dåligt över detta. Är annat absolut inte blyg men det är jobbigt att bli såhär röd.

Jag behöver tips på foundation eller liknande för att dölja detta. Jag har testat gröna krämer som ju ska funka men jag blir helt orange av dem och det är ju inte vidare kul det heller.

Vill inte på något vis se spacklad ut men gärna lite mindre röd..

• Svar på tråden Ni som rodnar lätt,hur döljer ni det?
  • Ramborg

Jag har aldrig lyckats med smink eller så, det syns ändå.

Testa att lägga in några komplicerade PowerPoint bilder i början av din presentation. Då kan du vända dig mot väggen så fort du sagt hej, peka med en laserpekare eller pinne och förklara vad man ser. Efter ett par minuter har du kommit igång och rodnaden kommer lägga sig.

42.
  • Anonym (kräftan)
    Ramborg skrev 2015-03-12 20:47:56 följande:

Jag har aldrig lyckats med smink eller så, det syns ändå.

Testa att lägga in några komplicerade PowerPoint bilder i början av din presentation. Då kan du vända dig mot väggen så fort du sagt hej, peka med en laserpekare eller pinne och förklara vad man ser. Efter ett par minuter har du kommit igång och rodnaden kommer lägga sig.

Det hade varit toppen men tyvärr använder vi inte så "avancerad" teknik på jobbet. Här är det bara tala som gäller. Men det är nog som du säger,svårt att sminka bort det utan att använda ett helt lager foundation som skulle se helt galet ut. På mig lägger inte sig rodnaden på några minuter utan den kan sitta i upp till 20 min.
  • Anonym (M)

Jag hade problem med det här när jag var yngre speciellt. Det kan hända nu också men jag bryr mig inte så mycket längre; det är många som blir nervösa när dom ska tala inför grupp.

• Anonym (Rationell)

Jag har alltid haft lätt för att rodna. Det ledde till att jag undvek muntliga redovisningar och liknande i skolan, och missade slutbetyget.

Jag har börjat ta SSRI, det har hjälpt lite grann. Ska jag hålla tal eller gå på jobbintervju eller liknande brukar jag dricka ett par glas vodka, och precis innan ta en lina kokain. Det fungerar.

Svar på tråden Ni som rodnar lätt,hur döljer ni det?