• LoveDaphne

Barnrum med Nalle Puh/Disneytema

Behöver lite inspiration på hur ni har inrett era barnrum. Har noll koll när det gäller inredning. Var har ni hängt era tavlor, ovanför sängen, byrån eller fritt?
    Har ni andra roliga tips på hur man kan förändra ett barnrum?
    roliga krokar för att hänga bebisens käder, var hittar man det?

Har lite Nalle puh prylar hemma

• Svar på tråden Barnrum med Nalle Puh/Disneytema
  • Bubben04

Om du vill ha puh tema så kan jag rekommendera att du köper typ klistermärken du kan sätta på väggen. Finns bland annat på babyland och barnens hus, i olika puh utförande. Vi har det i vår sons rum och det är bara så fint. Dem ska även gå att ta bort om man vill.
    Dem går även att sätta på typ möbler.jag ska se om jag kan hita em bild och lägga i mitt galleri, vet att jag har nån inte så bra men du får iaf ett hum.

K

• LoveDaphne

ja det vore snällt. är inte klistermärkena dyra?

• LoveDaphne

Var inne och tittade, fint med klistermärkena.

Var har du köpt din Ior- fåtölj?

• LoveDaphne

gör ett nytt försök!

• nr1

vi har inte gjort än, men ska göra en stor väggmålning med nalle puh. Tar en bild osm projiceras upp som vi sedan målar av. har vävtapet så är lätt att måla om när vi/William tröttnar.

Krokar har vi köpt på Mique, samt mätsticka där man sätter in foton efter hur lång man är.

Annars vet jag inte. Hoppas det var nåt tips.

• LoveDaphne

tack nr 1. Jag har också tänk på att måla ngt på väggen men vet inte riktigt hur man gör. Vad ska jag använda för typ av färg? Har jag en penna för att fylla i konturerna på vägggen eller gör jag det med en pensel?

• nr1

Durres mamma: vi tar bara och fyller i konturerna med blyerts och fyller i med vanlig väggfärg, kan man ju köpa i små "provburkar" då det inte går åt så mycket av varje.

• Lisa T

Apropå tavlor, så kan det finnas en liten risk att de faller ned på barnet om de hänger över sängen - har hänt hos oss. En liten hylla med gosedjur kan ju passa, och så kan ju barnet plocka med dem innan läggdags.

På nätet finns ju www.bluebox.se med roliga prylar, liksom www.inreda.com. Jag har köpt lite krokar därifrån och där finns nog också wallies, klistermärken som man kan ta bort när man tröttnat.

En färgglad matta tycker jag att man kommer långt med när det gäller att inreda ett barnrum. Använd sedan de färgerna i gardiner, kuddar, ev möbler. Med trämöbler som bas kan man ju byta oftare.

• MammaFia

På tex. Bauhaus har de knoppar, handtag å krokar med Nalle Puh figurerna.
    Jag har tagit alla Nalle Puh djuren (McDonaldsdjur ca 10 cm höga) å hängt i taklampan som en lampa/mobil

Svar på tråden Barnrum med Nalle Puh/Disneytema