• jessicaskåne

    Gravid och ont i vä äggstock

    Vad beror detta på? Har fler haft det så? Jag är gravid i vecka 9 snart 10 och har haft jätte ont i vänster äggstock. Är detta normalt ? Har två barn sedan tidigare men kommer ej ihåg denna känsla.

    Jag hade ett missfall för ett år sedan ca och lite smått nervig över detta.

    Tacksam för många svar

  • Svar på tråden Gravid och ont i vä äggstock
  • GlitterLina
    jessicaskåne skrev 2015-03-12 22:27:13 följande:

    Vad beror detta på? Har fler haft det så? Jag är gravid i vecka 9 snart 10 och har haft jätte ont i vänster äggstock. Är detta normalt ? Har två barn sedan tidigare men kommer ej ihåg denna känsla.

    Jag hade ett missfall för ett år sedan ca och lite smått nervig över detta.

    Tacksam för många svar


    Har du gjort något tidigt vul? Så att du sett att fostret sitter där det ska??
  • GlitterLina
    GlitterLina skrev 2015-03-12 22:38:47 följande:
    Har du gjort något tidigt vul? Så att du sett att fostret sitter där det ska??
    Om du inte gjort vul & sett fostret.. Så kontakta gyn! Jag hade värk bara på ena sidan & det visade sig vara utomkvedshavandeskap :(

    Så för 3 veckor sen fick de operera bort min högra äggledare:(
  • jessicaskåne

    Nej jag har inte gjort det ännu ska göra det den 26/3 pga min historik. Alltså det började smått ikväll så har inte haft det länge.

  • GlitterLina
    jessicaskåne skrev 2015-03-12 23:02:36 följande:

    Nej jag har inte gjort det ännu ska göra det den 26/3 pga min historik. Alltså det började smått ikväll så har inte haft det länge.


    Ok.. Kanske inte e nån fara då.. För oftast vid utomkvedshavandeskap märkas att man får väldigt tidigt ensidig smärta.. Du e ju "redan" i v 10.. Men kan ändå va va bra å kolla upp för det e allvarligt me sånt
  • GlitterLina
    jessicaskåne skrev 2015-03-12 23:24:32 följande:

    Jag får ringa gyn imorgon och tjata mig till ett vul


    Gör det! Ta det säkra före det osäkra! Berätta gärna hur det går! Hoppas det inte är nån fara!
  • jessicaskåne

    God morgon

    Jag ringde kk akuten men de har inga tider och just nu har Jag inte ont överhuvudtaget.

    Hon sa bara att får du mer ont så får du åka in t akuten och vänta där. Det är så typiskt att man hela tiden ska behöva vänta och gå i ovisshet.

    Men håker varenda tumme att inget är fel.

  • GlitterLina
    jessicaskåne skrev 2015-03-13 09:29:37 följande:

    God morgon

    Jag ringde kk akuten men de har inga tider och just nu har Jag inte ont överhuvudtaget.

    Hon sa bara att får du mer ont så får du åka in t akuten och vänta där. Det är så typiskt att man hela tiden ska behöva vänta och gå i ovisshet.

    Men håker varenda tumme att inget är fel.


    Försök å slappna av. Får du ont igen så åk in till gyn akuten!
  • GlitterLina
    jessicaskåne skrev 2015-03-13 10:42:38 följande:

    Tack snälla du för ditt inlägg

    Jag har inte ont överhuvudtaget just nu utan försöker slappna av helt och hållet.


    Bra det :) :) håller tummar!
Svar på tråden Gravid och ont i vä äggstock