• Anonym (reagalen)

Vilket är det bästa REA-fyndet du gjort?

Skryttråd. Här berättar vi om alla våra fynd. ;)

Jag har hittat halsdukar, mössor och vantar nu efter vintern för en bråkdel av ursprungspriset. Då 129 kr, nu 10 kr.

Väskor, ta 2 betala för 1 på rean. Då 299 kr/st, nu en för 200 kr, fick den andra gratis. Totalt 200 kr för två väskor värda nästan 600 kr.

Hittade en mugg från märket Arabia för en femma en gång, den tillhörde ett utgående sortiment, men den hade kostat 199 kr från början.

En mugg från Sagaform för 49 kr, kostade från början 199 kr.

Smink är lätt att hitta till billiga priser på mellandagsrean.

• Svar på tråden Vilket är det bästa REA-fyndet du gjort?
  • aleakim

Köpte kastrullset till pappa i julklapp, hade kostat 2300 men betalade 400.

Ett annat år köpte jag bestick från Hardanger, också till pappa. Istället för det ursprungliga priset på 1999 betalade jag 299.

Sen har jag fyndat mycket märkesskor, lönar sig att ha små fötter :)

W och liten i magen :)
  • Anonym (reagalen)
    aleakim skrev 2015-03-13 21:44:58 följande:

Köpte kastrullset till pappa i julklapp, hade kostat 2300 men betalade 400.

Ett annat år köpte jag bestick från Hardanger, också till pappa. Istället för det ursprungliga priset på 1999 betalade jag 299.

Sen har jag fyndat mycket märkesskor, lönar sig att ha små fötter :)

Wow! Var gjorde du dessa fynd, och när? Var det mellandagsrea, lagerutförsäljning, outlet?
  • isabelless

Mitt bästa fynd var en Kosta Boda skål på 75% rabatt! Helt sjukt, kändes som man hade stulit den när ordinarie pris var 499:- och jag betalade ynka 125:- för den ;) Då var jag nöjd!

• Anonym (reagalen)
    isabelless skrev 2015-03-13 21:50:35 följande:

Mitt bästa fynd var en Kosta Boda skål på 75% rabatt! Helt sjukt, kändes som man hade stulit den när ordinarie pris var 499:- och jag betalade ynka 125:- för den ;) Då var jag nöjd!

Ja, 75% rabatt är härligt. Nöjd ska du absolut vara.

• aleakim
    Anonym (reagalen) skrev 2015-03-13 21:47:02 följande:

Wow! Var gjorde du dessa fynd, och när? Var det mellandagsrea, lagerutförsäljning, outlet?

Det första var på lets deal i julas och det andra var för några år sedan på Cervera. Vet inte varför besticken var så billiga, kanske var felmärkta, haha.

Lets deal är en jättebra sida, köpte en hel del julklappar där. Köpte förövrigt alla julklappar förutom en på kampanj eller rea förra året, värdet hamnade på lite över 7000 men jag betalade runt 2500. Det är kul att fynda :)
    W och liten i magen :)
  • Anonym (reagalen)
    aleakim skrev 2015-03-13 21:55:27 följande:
    Det första var på lets deal i julas och det andra var för några år sedan på Cervera. Vet inte varför besticken var så billiga, kanske var felmärkta, haha.

Lets deal är en jättebra sida, köpte en hel del julklappar där. Köpte förövrigt alla julklappar förutom en på kampanj eller rea förra året, värdet hamnade på lite över 7000 men jag betalade runt 2500. Det är kul att fynda :)
    Har varit inne på Let's Deal några gånger och tittat, men fegat ur och inte vågat köpa något. Borde kanske komma över den där rädslan.
  • audio

Stor stickad halsduk 37 kr

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte
  • Donum

Barnens regnkläder. Sprang på en affär som hade utförsäljning av Didrikson, 70%, för att de skulle stänga. Betalade 400 kr för Boardman. Köpte så att de har i ett par säsonger i alla fall, men ångrar att jag inte köpte mer innan jag upptäckte att de hade slagit igen.

Annars, min overlock för 2500 istället för 5000. Handlar mycket på Freeport i Kungsbacka så jag tycker att jag fyndar rätt ofta. Har gjort riktiga kap på Reima och Vincent.

För mig är det en sport att betala så lite som möjligt för samma vara. Jag minns faktiskt inte när jag köpte något för fullpris senast. Det är flera år sedan.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • semlanimunnen

Brukar göra många fynd på Tradera.
    Fyndiq visar sig många gånger vara dyrare när man jämför på Prisjakt.

Prisjakt och Pricerunner osv är bra verktyg för att göra fynd.

• Anonym (reagalen)
    semlanimunnen skrev 2015-03-13 22:14:51 följande:

Brukar göra många fynd på Tradera.
    Fyndiq visar sig många gånger vara dyrare när man jämför på Prisjakt.

Prisjakt och Pricerunner osv är bra verktyg för att göra fynd.

Ja, Pricerunner och Prisjakt använder jag ofta. När du handlar på Tradera, köper du då från företag eller privatpersoner (eller bådeoch)? Har du blivit snuvad på varan någon gång? T.ex. att varan inte dykt upp, eller att den inte såg lika fin ut som på bilden?
  • Anonym (B)

En Balenciaga Moto Jacket på 70 % rea.

Jag har velat ha en i evigheter , men skulle aldrig betala ord. pris för den.

• Anonym (B)

Och Christian Louboutin Simple Pumps på 70 % rea.

Jag älskar 70 % rean på Nathalie Schuterman.

• Anonym (B)

Och Christian Louboutin Simple Pumps på 70 % rea.

Jag älskar 70 % rean på Nathalie Schuterman.

• semlanimunnen
    Anonym (reagalen) skrev 2015-03-13 22:20:17 följande:
    Ja, Pricerunner och Prisjakt använder jag ofta. När du handlar på Tradera, köper du då från företag eller privatpersoner (eller bådeoch)? Har du blivit snuvad på varan någon gång? T.ex. att varan inte dykt upp, eller att den inte såg lika fin ut som på bilden?
    Jag har haft turen att aldrig blivit lurad på tradera, men jag lägger bara bud som jag har råd att förlora för man kan aldrig vara säker.

Vissa företag är bra men ibland har jag märkt att om man går till deras hemsidor så kan du få varan för billigare än vad dom har på Tradera som köp nu Förvånad riktigt fult

Sen kan ju saker gå sönder, men jag förväntar mig inte så mycket så blir man glatt överraskad sen, det beror ju också på vad man köper, dyra saker går bort, det är ju fynden och kuriosa man letar efter Skrattande
  • Anonym (Prag)

Läppglans för 89 korona,det blir ca 35 svenska spänn och samma kostar här ca 110:-. Glad

• Anonym (yes)

Mitt bästa fynd på senaste tiden var en klänning till dottern inför en fotografering, hade lite pengar men hittade en klänning som var märkt med 199:-, jaja tänker jag och går till kassan, då är den på superrea och betalade endast 25:- för den.

Överraskningsfynd! Var lycklig hela dagen efter det, brukar ni kolla på coupong (stavning, ingen aning) hunters? Önskar det gick och göra så i Sverige.

Svar på tråden Vilket är det bästa REA-fyndet du gjort?