• Anonym (Rapunzel)

Vad tycker du om riktigt långt hår på kvinnor?

Hej allihopa!

Jag håller på att spara ut mitt hår och har ganska ambitiösa mål, tänker sikta på att låta det växa tills håret når ned till rumpan ("tailbone length" på bilden nedan), kan hända att jag vill ha ännu längre efter det men "tailbone length" är mitt mål för tillfället.

Av ren nyfikenhet vill jag nu veta vad andra tycker om så pass långt hår, så ja, vad tycker du?
    Följdfråga: när tycker du att hår är "för långt"? 

Använd gärna bilden för att förklara om det behövs (tog med den för att göra det lättare).

Shoot!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om riktigt långt hår på kvinnor?
  • Archandra

Jag kan tycka att det är fint om det passar till ansiktsformen, om det är välskött och om det är riktigt tjockt. Tunt hår tycker jag inte ser bra ut när det är långt.

• CissiJissi

För mig går gränsen vid hip length. Jag älskar långt friskt hår, det kan få kvinnor att se ut som grekiska gudinnor, men classic length kan fort börja se för långt ut och då går det från att vara coolt till lustigt. Gränsen är nog olika på olika kroppar. Maybe you could pull it off :)

• Petrol

Kan väl vara fint, men ska skötas i tid och otid, och man hostar hårbollar i flera veckor efter att ha skedats.

Ovärt helt enkelt.

• Näckrosen

Snyggt!

Om det är välskött så klart.

Annars: Usch!

Skulle gärna själv ha ner till midjan men mitt går av före skulderbladen.

• Anonym (Rapunzel)

Jag tyckte först att väldigt långt hår såg lite lustigt ut (då var mitt mål att ha hår till midjan), men efter att ha spenderat mycket tid på att prata med andra som har betydligt längre hår så har jag börjat se skönheten i det. Om jag har kropp eller ansikte till att se riktigt snygg ut i det vet jag inte, avlångt ansikte och rätt rak kropp kanske inte är den ultimata kombinationen med långt hår, men äsch! Bara att köra på

Tack för alla svar! Keep 'em comin'! Cool

• kivirush
    doge skrev 2015-03-14 10:18:17 följande:

Det är fint om det är välskött. 

Säger lite vad jag vill.
  • BuoBä

Det ser lätt väldigt platt och tråkigt ut runt huvudet, eftersom tyngden drar ner det.

Sen tycker jag personligen att allt nedanför halva ryggen är jobbigt för man trasslar in sig överallt. Jag har haft till midjan som längst och jag fastnade i dörrhandtag och grejer.

• Erizajo

Det beror på tjockleken, en del vill så gärna ha superlångt så att det längst ner är supertunt och stripigt. Det ska vara tjockt och fylligt hela vägen, och vissa kan helt enkelt inte spara ut så långt.

• Ztarduzt

Snyggt om det är välskött som många säger, men viktigt med tjockt hår också och att man lyckas få volym! Tunt långt hår är riktigt fult!

Svar på tråden Vad tycker du om riktigt långt hår på kvinnor?