alla mina pojkvänner har utnyttjat mig ekonomiskt
Jag har varit fattig student och jag har haft skitjobb för 82 kr i timmen men jag har alltid levt smart och fått det att gå ihop och har kunnat spara till resor. Jag har trivts med att leva billigt och cykla, baka, köpa och fixa till second hand möbler osv.
När jag pluggade blev jag sambo med en kille som missat några poäng och förlorat sitt csn. Han skulle börja jobba som vikarie och blev inringd på jobb flera gånger i veckan. Men snart började han tacka nej till jobb, kände sig ofta sjuk och bidrog mindre och mindre till hushållskassan. Jag fick betala i stort sett allt medan han satt hemma och spelade spel. Ofta "skämtade" han även om att jag jobbade och slet och han satt hemma som en "lyx-make".
När jag gjorde slut och han flyttade trodde jag att jag råkat ut för en extremt sällsynt typ.
Två år senare började jag dejta en kille. Efter ett tag visar det sig att han är pank och inte kan betala sin hyra. Eftersom han redan ligger efter och riskerar att bli vräkt lånar jag honom 12 000. Av detta får jag sedan tillbaka mindre än hälften.
Det höll såklart inte.
Jag börjar dejta en annan som efter några månader börjar fråga om han låna en hundring eller två, som han såklart betalar tillbaka. Efter ett tag blir det istället en tusenlapp eller två och sen slutar han betala tillbaka.
Senare träffade jag en kille som jag blev sambo med och vi hade gemensam ekonomi. Jag tjänar lite mer men tycker det är helt ok att även betala lite mer. Efter ett tag börjar ursäkterna. Kan inte betala räkningar denna månaden eftersom jag ska på svensexa. Jag måste köpa den här datorn för det är ett superbra erbjudande som aldrig kommer igen. Jag måste spara till kompisens födelsedag. Jag behövde kläder och present till syskonbarnet så jag har inga pengar kvar. Jag fick en oväntad räkning... så står man där och betalar alla räkningar igen.
Hur gör ni som hittar en partner som inte utnyttjar er? Jag har aldrig gett sken av att ha pengar och pratar inte om hur mycket jag tjänar. Jag tänker aldrig mer träffa någon men det vore intressant att veta varför sånt här händer mig.