Fraktur i hälen?
I torsdags var jag och en kompis på Parkbadet i Sandviken. Jag åkte den röda rutschkanan (som går väldigt snabbt, känns nästan mellan 15-20 km/h) och när jag kommer ner och simmar upp så känner jag att jag har ont i hälen och tänker att jag måste ha slagit i hälen när jag kom ner. Jag försökte ignorera smärtan men efter drygt tio minuter så gick det inte längre. Jag blev tvungen att kliva upp och sätta mig.
Min kompis sa att jag skulle gå till en badvakt och be om is att lägga på min häl som var lite lila och blå. Jag försökte resa mig upp men det gick inte.
För att göra det kort så har jag fortfarande ont och kan inte alls stödja på hälen. Försöker jag göra det så är jag nära på att säga alla möjliga ord, framförallt svära och det när jag knappt lagt någon tyngd alls på hälen. Så jag går på tårna, för att ens gå på trampdynan gör ont. Inte lika ont, men fortfarande ont. Det gör ont hela tiden.
Jag tror inte att det var svullet i torsdags, men jag upptäckte igår att det är lite svullet. Inte överdrivet mycket, bara tillräckligt mycket för att om man tittar efter kan se att det är svullet.
Det gör även ont när något nuddar vid stället jag har ont och när jag duschade igår så gjorde det så fruktansvärt ont när vattnet nuddade vid hälen. Jag var nära att flera gånger ge upp på att duscha, men lyckades på något underligt sätt duscha klart.