Hur känns det att vara ensamstående mamma??
Ja hur känns det?
Ser andra ner på dig för att du är ensamstående mamma?
Ja hur känns det?
Det känns väl inget speciellt?
Om nån ser ner på mig? Hur 17 ska jag veta det?
Ja hur känns det?
Tvärtom, de flesta verkar beundra en för att man pallar med att vara den enda för barnen.
Hur det känns? Ja ensamt Man har ingen som det blir enkelt och naturligt att vända sig till som är lika stolt som en själv över barnens framgångar. Har man lite yngre barn så blir kvällarna lite ensamma om man nu också råkar ha vänner med barn i samma åldrar som lägger sig samtidigt så de har svårt att komma över en vardag. Har samma vänner även en man själva så blir det inte så ofta middagsgäster heller
De har nog med sitt eget familjeliv och sen när barnen blir äldre så är det ofta skjutsningar till aktiviteter mm. Har man sen själv ingen avlastning är det inte heller alla som alltid vill tillbringa den lilla egentid de kanske har med andras barn.
Mestadels har jag dock tyckt det varit skönt då barnens pappa mest var som att ha en förvuxen tonåring att ta hand om.
Att inte ha en närvarande pappa till sitt barn kan vara både bra och dåligt.
Bra -man riskerar ingen hemsk styvmamma som är elak mot barnen.
Dåligt - barnen har ingen manlig förebild.
Till exempel
Tycker det är skönt att leva själv med mitt barn! Är ingen förhållande typ :) Ingen som ser ner på mig, snarare att folk tycker man är stark som gör allt själv. Eller ja tycker någon något negativt har dom aldrig sagt något om det i alla fall.
Det är aldrig någon som brytt sig.
Ensamstående mammor finns det ju gott om.
Har personligen aldrig känt av att det skulle vara något dåligt med det om man bortser från klassikerna, sämre ekonomi, svårt att bolla med tid ibland osv.
Att inte ha en närvarande pappa till sitt barn kan vara både bra och dåligt.
Bra -man riskerar ingen hemsk styvmamma som är elak mot barnen.
Dåligt - barnen har ingen manlig förebild.
Till exempel
Jag trivs rent generellt. Finns för och nackdelar. Tanken har aldrig ens slagit mig att nån kan tänkas "se ned på en". Snarare upplever jag att man möts av beundran och respekt, som man inte ens känner sig förtjänt av.
Har ni märkt något av att andra kanske tittat på er snett, nämnt någon kommentar om eran singelstatus och/eller kommenterat hur det går med att hitta en man?
Ensamstående och Enastående.
Det är allt jag har att säga.