• trombonfuzz

    Borde jag få lyssna på musik?

    Hon ska sova (lördag, 21:30, mellofinal) och uppmanar mig till att stänga av musiken. Jag vill fortsätta lyssna och kompromissar genom att sänka volymen och hänvisar till att det går att stänga dörren till sovrummet. Det duger inte för henne, gör jag fel? Personligen anser jag att jag borde få fortsätta lyssna, åtminstone tills mellon är klar.

    Tillägg: Det är händer inget imorgon bitti som kräver att hon går och lägger sig nu utan det sker enbart för att hon inte har något annat att göra.
  • Svar på tråden Borde jag få lyssna på musik?
  • trombonfuzz
    boundforglory skrev 2015-03-14 21:46:18 följande:

    Hörlurar


    Nej, för då blir det en kompromiss som ger henne 100% belåtenhet och mig ca 30% belåtenhet- alltså ingen kompromiss utan allt till henne. Det tycker jag är fel då det är hon som initierar förfarandet. Hade det varit andra omständigheter (jobb eller något annat som kräver att hon går och lägger sig) hade jag inte ifrågasatt något men nu är det tidig lördagkväll, musiken rullar och hon väljer själv att lägga sig.

    Ang. hörlurar och varför det endast ger mig 30% belåtenhet: Jag känner mig högst begränsad och vill kunna röra mig i lägenheten utan avbrott i lyssnandet. Dessutom är jag paranoid och hörlurarna stänger ute konkurrerande ljud som jag uppskattar att få kännedom om. Men det är ju högt personligt.
  • boundforglory
    trombonfuzz skrev 2015-03-14 22:24:00 följande:
    Nej, för då blir det en kompromiss som ger henne 100% belåtenhet och mig ca 30% belåtenhet- alltså ingen kompromiss utan allt till henne. Det tycker jag är fel då det är hon som initierar förfarandet. Hade det varit andra omständigheter (jobb eller något annat som kräver att hon går och lägger sig) hade jag inte ifrågasatt något men nu är det tidig lördagkväll, musiken rullar och hon väljer själv att lägga sig.

    Ang. hörlurar och varför det endast ger mig 30% belåtenhet: Jag känner mig högst begränsad och vill kunna röra mig i lägenheten utan avbrott i lyssnandet. Dessutom är jag paranoid och hörlurarna stänger ute konkurrerande ljud som jag uppskattar att få kännedom om. Men det är ju högt personligt.
    Okej då förtjänar du inte musik alls.
  • Frontline

    Hur gammal är hon?

    Oavsett vem det är så lyssna högt så personen lär sig att sova med ljud...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Borde jag få lyssna på musik?