• Linnie Pinnie

Åsikter om namnet Oliver?

Nu har vi äntligen satt oss ner både jag och min sambo och gått igenom lite namnlistor på nätet; det enda tillkommande förslaget till vår befintliga lista är namnet Oliver, som vi tycker låter mjukt och gulligt... vad tycker ni andra; är det fint, är det för vanligt etc?

• Svar på tråden Åsikter om namnet Oliver?
  • Supermummy

Oliver Tvist? Nejdå, jag tycker att Oliver är ett coolt namn. Det blir inga konstiga öknamn av det heller. Eller som någon skrev i "vänta barn" forumet: -"Vad passar med Oliver?" varpå någon svarade: - "Feta ost?"

• felle 3

personligen skulle jag inte vilja döpa mitt barn t oliver

• Pockadockan

supermmummy:

ts: jag gillar namnet oliver, min kille däremot tänker på en tjock elak unge när han hör det namnet

• Sammet

Det är ju jättebra att ni är överrens om ett namn (det verkar vara ganska sällsynt )oavsett vad andra tycker.
    Tycker inte Oliver verkar vara jättevanligt bland bebisar, men det är väl beroende på vart man bor också.
    Oliver är fint

• VivviM

Jag tycker Oliver är jättefint...vi har också det på listan om det blir en liten kille...

• lill linda 82

jag tänker bara på oliver och katter då jag hör namnet..

• zazla

Jättefint! Hade inte min styvpappas son hetat det så hade det varit ett förslaf till en eventuell son i framtiden

• Crown

Fint!
    Min kusins son heter det. Jag gillar det verkligen. Den enda i min släkt som haft svårt för det är morfar, han tycker det låter som en traktor (?!). Men nu efter 2 år har han vant sig och till och med böjrat uttala det rätt!

Svar på tråden Åsikter om namnet Oliver?