• Anonym (Osäker)

    Hjälp! Min mammas nya sambo vill ligga med mig!

    Min mamma har sedan 4 månader tillbaka bott tillsammans med en man som hon tycker väldigt mycket om. Han är jättetrevlig, snäll och alltid positiv, ett riktigt kap för min mamma, trodde jag. Tidigare har allting fungerat jättebra, han har alltid uppmuntrat mig och min äldre bror och varit hur skön som helst. I början, när han och min mamma precis börjat dejta uppmuntrade han oss normalt.

    Allt eftersom tiden gick, började han uppmärksamma mitt utseende, uppmuntrade det. I början hörde min mamma de lättsamma kommentarerna som "Wow, killmagneten på ingång." eller "Vackraste *******, du har många grabbar efter dig förstår jag." Men sedan 1 månad tillbaka slutade han kommentera mitt utseende i mammas närvaro, men kunde däremot kommentera mig när det bara var vi två i ett rum. Kommentarerna blev mer sexuellt vinklade som t.ex. "Du borde ha tighta kläder oftare, då är du oemotståndlig." eller "Du är den snyggaste 17-åringen jag har sett. Tänk om man vore 20 igen?" 

    Sedan ett par veckor tillbaka har han har börjat närma sig mig mer påtagligt. Han kan smeka min rumpa när han går förbi och sen le mot mig, självklart när ingen ser. Han är otroligt charmig, jag förstår att min mamma föll för honom. Han ser dessutom väldigt bra ut för att vara strax under 40.

    Innan någon ställer sig upp och skriker: "Du bara får för dig att han vill ha dig för att du lider brist på uppmärksamhet." eller "Du vill bara ha honom för dig själv, sluta tro att han vill ha dig!" vill jag bara påpeka att han igår tog initiativet och kysste mig. Hans händer var under mina kläder, innanför mina jeans. Sedan frågade han mig om jag ville ha sex. Jag svarade "Jag vet inte" och sen fick jag panik, lämnade soffan och försvann ut genom ytterdörren. 

    Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Jag tycker om min mammas sambo och någonstans attraheras jag av honom. Jag kan inte göra såhär mot min mamma! Dessutom känns det fel och lite äckligt när jag är 17 och han 38. Vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden Hjälp! Min mammas nya sambo vill ligga med mig!
  • Anonym (Usch)

    Han är ett svin, kort och gott. Inget bra kommer ut av att ligga med honom så gör för allt i världen inte det. Prata med din mamma så hon får veta vilken idiot hon är med.

  • Anonym (Ensam mamma)

    Eftersom din mamma är upp över öronen förälskad i denne skitstövel så kommer hon troligen inte att tro på dig, tyvärr. Men jag hoppas för din skull att hon tar dig på allvar. Annars kan du spela in med mobilen när han pratar snusk med dig. 

    Hoppas det ordnar sig ts! Solig

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Usch) skrev 2015-03-15 15:46:47 följande:

    Han är ett svin, kort och gott. Inget bra kommer ut av att ligga med honom så gör för allt i världen inte det. Prata med din mamma så hon får veta vilken idiot hon är med.


    Jag tycker också att det är jättekonstigt, hur kan han göra så mot min mamma som han säger sig tycka så mycket om? Väldigt svinigt mot henne. Jag vet inte om han bara vill utnyttja mig sexuellt eller vad han vill mig? Jag hoppas att du förstår att det är svårt att prata med min mamma om det här. Det är liksom lättare sagt än gjort. 
  • Anonym (D)

    Han är en kåtbock. Det är de flesta mån, inklusive jag.

    I detta fall gör han dock helt fel. Berätta för din mamma.

  • Anonym (Usch)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-03-15 15:53:53 följande:

    Jag tycker också att det är jättekonstigt, hur kan han göra så mot min mamma som han säger sig tycka så mycket om? Väldigt svinigt mot henne. Jag vet inte om han bara vill utnyttja mig sexuellt eller vad han vill mig? Jag hoppas att du förstår att det är svårt att prata med min mamma om det här. Det är liksom lättare sagt än gjort. 


    Jag förstår det. Men vad säger det om hans karaktär att han är villig att vara otrogen med sin kvinnas dotter? En empatisk, snäll och pålitlig man gör inte så. Din mamma kanske tror att han är empatisk, snäll och pålitlig men hon lever då i en lögn. Och känn inte dåligt samvete för att du blir attraherad, du är 17 år och det är helt naturligt att hormonerna svallar. Men han är en skitstövel som gör detta mot dig och din mamma.
  • Anonym (Hahaha....)

    Men lite uppmärksamhetstörstande är du verkligen om du alls klarar av att vara attraherad av någon som beter sig så. 
    Ni beter er löjligt båda två.
    Spela in honom när han fjantar sig och sen spelar du upp det för din mamma. Det är ju pissenkelt...bara att dra igång inspelning på mobilen innan han kommer in i rummet. Och är du fortfarande attraherad av honom efter det så får du väl ta vad du kan få efter det då tills han går på nästa.

  • audio

    Uääääää, vilket svin !


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (mira)

    Lilla du! Du ska omedelbart tala om för din mamma vilket svin hon bor i hop med! Har själv en dotter som är 17 och ett relativt nytt förhållande. Skulle min dotter berätta nåt liknande för mig så hade jag definitivt trott henne och slängt ut karln med örona före. Tänk på att din mamma ska du ha en relation till hela ditt liv. Hon kommer bli mormor till dina barn och kommer att vara en viktig del av ditt liv länge. Hennes kille är bara ute efter sex och kommer skita fullständigt i dig och din mammas känslor. Gör nåt nu innan det har gått för långt!Berätta nu ikväll! Det kommer vimla av killar i din egen ålder framöver som du kommer få kärlek och uppskattning av. Inget att sukta efter en otrogen kåtbock.

  • Anonym (mira)

    Lilla du! Du ska omedelbart tala om för din mamma vilket svin hon bor i hop med! Har själv en dotter som är 17 och ett relativt nytt förhållande. Skulle min dotter berätta nåt liknande för mig så hade jag definitivt trott henne och slängt ut karln med örona före. Tänk på att din mamma ska du ha en relation till hela ditt liv. Hon kommer bli mormor till dina barn och kommer att vara en viktig del av ditt liv länge. Hennes kille är bara ute efter sex och kommer skita fullständigt i dig och din mammas känslor. Gör nåt nu innan det har gått för långt!Berätta nu ikväll! Det kommer vimla av killar i din egen ålder framöver som du kommer få kärlek och uppskattning av. Inget att sukta efter en otrogen kåtbock.

  • Anonym (anonym)

    Du ska såklart säga ifrån tydligt till denna man och samtidigt berätta för din mamma vad han gör så att hon kan slänga ut honom och se till att skaffa en riktig man.

Svar på tråden Hjälp! Min mammas nya sambo vill ligga med mig!