• Piggis

Totalt orkeslös o matt

Hej alla på familjeliv ! Har sedan ett par år kännt mig väldigt trött o i dålig form!, har det senaste året totalt eskalerat då jag nu känner mig helt orkeslös, muskelsvaghet i armar o ben ( har konstaterat diskbråck i nacken men borde ej ge dessa symptom )även en obehaglig trötthetskänsla i huvudet som är svår att beskriva, nästan som att vara i ett töcken, värk i kroppen varje dag , darrig , dålig syn ,illamående Har två fantastisk barn som jag önskar att jag hade mer ork för , vill ju verkligen vara delaktig i deras aktiviteter o ha roligt men det mesta känns fruktansvärt tungt ...har varit hos flertal läkare som bara konstaterat b- vitaminbrist och järnbrist men detta har jag medicinerats mot i över 1,5 år o det blir inget bättre !! Alla andra värden normala ! Deppig känner jag mig egentligen inte men blir det av alla dessa symptom ! Någon mer som känner igen sig ...?? Vad ska jag kräva hos läkaren egentligen ? Orkar inte jobba längre ..tacksam för svar o hjälp !

• Svar på tråden Totalt orkeslös o matt
  • blomman 2

Oj! Det där låter inget vidare. Jag kan känna igen mig i mycket av vad du beskriver...och jag har konstaterad hypotyreos,alltså låg funktion på sköldkörteln! Genom ett blodprov kan man se om man har det. Man får levaxin mot det. Det jag mest reagerade på var dålig syn,det hade jag med,och det med dina andra besvär känner jag också igen! Rekommenderar att du tar sköldkörtelprover på VC. Ett tips,dricker du mjölk? Drick då endast gammaldags mjölk,undvik alla light produkter! Finns mycket annat du också ska undvika om du har hypotyreos och då kan du gå in på viktigt.com och läsa Eva Renners fd Övferström hur hon åt sig frisk från sin sjukdom,jag äter hennes kost och mår prima! Har du gått upp i vikt också?

• blomman 2

Glömde säga att det är jättevanligt ned B-vitaminbrist vid "Hypo" samt andra mineraler vitaminer mm

• Piggis

Tack för ditt svar ! Mina värden på tsh t3och t4 har varit inom referens !! Jag är smal o går aldrig upp i vikt , tvärtom nästan ! Hoppas du mår bättre av levaxin , förstår att hypotyreos är jobbigt för de drabbade ! Har varit inne på det själv men läkarna säger såklart att det inte är det ....

• Irene

Har du stort saltsug o ser brun ut fast det är vinter?

Gå in läs på sällsynta diagnoser och www.addisongruppen.se

Det finns många hormonella sjukdomar som läkarna inte känner till.

• Piggis

Nä inget direkt saltsug o brun är jag bara på sommaren , just nu blek :(

tack för ditt svar !

• Christabel81

Kanske behöver du även tillskott av magnesium. (Även om ev. brist inte är orsaken till besvären). Läs på om magnesium och se om du kanske behöver det.

Svar på tråden Totalt orkeslös o matt