• jenni82

Vad jobbar ni med?

Ni som är ensamstående, utan familj/vänner som kan hjälpa till med barnet/barnen, vad jobbar ni med?
    Hur får ni allting att gå ihop med hämtning, lämning etc etc?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Mercurialis

Jag jobbar som lärare. Lämnar och hämtar två barn, ett på fritids och ett på förskolan. Vardagen flyter på utan större trubbel.

Vad är det som inte fungerar för dig? 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • jenni82

Vad har lärare för arbetstider?
    Är främst dom som funkar dåligt för mig.
    Fritids stänger 18 och är svårt att hinna.

• Mercurialis
    jenni82 skrev 2015-03-15 21:45:26 följande:

Vad har lärare för arbetstider?
    Är främst dom som funkar dåligt för mig.
    Fritids stänger 18 och är svårt att hinna.

Okej, då förstår jag.

Jag har 35 timmars arbetsplatsförlagd tid varje vecka (+ tid för lunch). Dessutom jobbar jag endast 85%. 

Vilken ålder är ditt/dina barn? Det finns inga möjligheter för dem att gå hem själva någon timme innan du kommer hem?
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Pescetarian

Piercare. Sedan gör jag lite dreads vid sidan av F-skattsedeln. Mest för att jag tycker det är kul, men också för att tjäna lite extra (inget skattebrott! Lovar! Inga förmögenheter här inte).

Jag har tidsbokning och har endast tider att boka tre vardagar i veckan, samt helger för de som absolut inte kan en vardag. Jag är väldigt flexibel med tiderna.

Mitt barn går på förskola 15 h i veckan. Har jag en bokning efter att barnet slutat på förskolan för dagen, så får barnet följa med till studion.

• Birgitta02

Jag jobbade som administratör. Lämnade ungar vid 7.45 och hämtade 16.30. Funkade bra. Ska man iväg med ungar till tandvård, bvc-koll etc så får man ta ledigt från jobb. Egentid får man ha när barnen sover. Och det innebär rutiner. Rutiner är bra, för då VET man att efter kl 20.00 (eller vad det nu är) så är det MIN tid. All annan tid tillhör barnen. Funkade utmärkt.

• mia maria

Har jobbat som vårdare (skift) o hade nattdagis.
    Nu pluggar jag, o hämtar/lämnar varierade tider - har ett barn på dagis o ett på fritids. Det är ett pusslande, men såsom ovan skriver så funkar allt med planering o rutiner

Jag pluggar till stor del för att kunna söka arbeten med dels bättre tider o även bättre lön

• Dveg

Jag har ett vanligt svennebananjobb mellan 7-16 så det funkar kanon förutom när jobbet helt plötsligt slänger in nått jäkla möte eller liknande mellan typ 16-18 men då får dom klara sig utan mig om jag inte får hjälp av någon med kidsen... sist när jag hade ett sånt möte fick äldsta grabben (7år) hänga på å spela mobilspel i personalrummet 

Svar på tråden Vad jobbar ni med?