• Tivolii

Äggplock och ensam

Finns det verkligen ingen därute som är i slutet av ivf svängen?
    Jag är så nervös och vet inte hur jag skall bete mig.
    Äggplock i morgon..

• Svar på tråden Äggplock och ensam
  • äppelblomman

Är det ditt första äggplock? Personalen brukar vara jättegullig, och om du känner att du är nervös ska du bara be om lite extra lugnande så kommer det gå galant sedan.. Jag har gjort två ÄP, bad om lugnande vid det andra och det gjorde världens skillnad för mig :)

Lycka till i morgon!

• Tivolii
    äppelblomman skrev 2015-03-15 20:27:29 följande:

Är det ditt första äggplock? Personalen brukar vara jättegullig, och om du känner att du är nervös ska du bara be om lite extra lugnande så kommer det gå galant sedan.. Jag har gjort två ÄP, bad om lugnande vid det andra och det gjorde världens skillnad för mig :)

Lycka till i morgon!

Hej. Först vill jag tacka för att du tog dig tid att svara!
    Ja det är mitt första äggplock...Ja jag ska be om lugnande och hoppas det hjälper. Hur gick det för dig? Blev du gravid eller kämpar du fortfarande?

• äppelblomman
    Tivolii skrev 2015-03-15 20:55:42 följande:
    Hej. Först vill jag tacka för att du tog dig tid att svara!
    Ja det är mitt första äggplock...Ja jag ska be om lugnande och hoppas det hjälper. Hur gick det för dig? Blev du gravid eller kämpar du fortfarande?
    Första gången blev jag överstimulerad, så fick ingen återföring av embryo då.. gjorde sedan 4 frysåterföringar utan att det tog sig..

Denna gången blev jag inte överstimulerad, så ruvar just nu på ett embryo. Har testdag på onsdag, och hoppas på ett plus denna gången :)
Svar på tråden Äggplock och ensam