Omöjlig pappa.
Hej alla glada!
Jag själv har aldrig varit medlem här, men jag har fått massor av hjälp av er ändå och det tackar jag för!
Det är så att jag har ett problem, så nu skulle jag personligen vilja be om hjälp!
Jag har en dotter som fyller nio år i höst, jag var väldigt ung när jag fick henne, (endast 16 år). Hur som haver, hon har en pappa också.. En pappa som varit med i bilden på riktigt i ca 2 och ett halvt år. Han vill nu börja ta mer ansvar, han vill tex att hon ska vara folkbokförd hos honom, (Han bor 20 minuter med bil från hennes skola, jag bor 3 minuter med bil från hennes skola) han menar på att det är av LOGISKA anledningar, nu så vill han ha henne varje helg, för att jag jobbar varannan helg, då ser han det mer logiskt att hon ska vara hos honom varje helg. Hon har inte ens ett eget rum där, hon, pappan och hans nuvarande tjej delar rum.
Påsken faller på hans dagar, så därför ska han promt ha henne, och bryr sig inte om allt det här med påskkärring.. Hon kommer bli så extremt ledsen att jag blir tårögd bara av tanken.
Vad sjutton ska jag göra? Hur kan jag göra? Finns det någon hjälp?
Typ familjerätt? Eller advokat?
/Ledsen mamma...