• Anonym (Hjälp)

Sjukskrivning för magsjuka av läkare?

Var sjukskriven fem dagar förra veckan pga magont. Sjukskrev mig själv. Tanken var att jobba idag. Men nu har jag åkt på magsjuka. Kräks och har diarre.

"Får" ju inte vara hemma mer utan läkarintyg. Men får man ett sånt för magsjuka?

• Svar på tråden Sjukskrivning för magsjuka av läkare?
  • Anonym (Jupp)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-03-16 09:07:52 följande:

Var sjukskriven fem dagar förra veckan pga magont. Sjukskrev mig själv. Tanken var att jobba idag. Men nu har jag åkt på magsjuka. Kräks och har diarre.

"Får" ju inte vara hemma mer utan läkarintyg. Men får man ett sånt för magsjuka?

Jag fick det iaf, var hemma dag 1-3 med feber, sen åkte jag på magsjuka dag 4. Och blev inte bra innan dag 7, så då ringde jag läkaren. Man vill ju helst inte gå dit och smitta men hade inget val..

Nu trodde han på annan infektion i tarmarna också (har IBS) så jag blev sjukskriven 2 veckor då.

Men då bör kunna bli sjukskriven ett par dagar för magsjuka. Ring VC och hör med dom.
  • Anonym (Hjälp)

Jag har också IBS men har aldrig kräkts av det. Däremot diarre brukar jag ha ofta. Men inatt kräktes jag som sagt och därför känns det mer magsjuka än ibs :(

Men måste man träffa läkaren? Kan de inte bara fixa det ändå? Känns inte alls trevligt att lämna hemmet med illamående och kass mage

• Anonym (Hjälp)

Har ringt vc men som vanligt högt tryck där på måndagar så det dröjer innan de återkommer.

• Anonym (Hjälp)

Ingen mer?

• Anonym (Jupp)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-03-16 09:19:12 följande:

Jag har också IBS men har aldrig kräkts av det. Däremot diarre brukar jag ha ofta. Men inatt kräktes jag som sagt och därför känns det mer magsjuka än ibs :(

Men måste man träffa läkaren? Kan de inte bara fixa det ändå? Känns inte alls trevligt att lämna hemmet med illamående och kass mage smile4.gif

Som IBSare känner man ju när det inte är som vanligt

Jag var tvungen att åka dit tyckte det var helt galet att utsätta både mig själv och andra för det, men det skrivs inga sjukintyg via telefon..

Bad att få komma in bakvägen och direkt in i ett rum men inte ens det fick jag
  • Anonym (Hjälp)

Vad fan rent ut sagt.

Jag MÅSTE träffa läkare.

Superskoj med mitt mående att behöva åka iväg

• hundtok

Min man åkte på feber och sen magsjuka direkt efter och var hemma från jobbet 1,5 vecka. Fick sjukintyg från vc utan att åka dit. De ville absolut inte att han skulle komma. Han blev sjukskriven i två veckor men var inte hemma så länge.

Svar på tråden Sjukskrivning för magsjuka av läkare?