• Anonym (Gloria)

    Kvinnor endast! Har du haft mensvärk?

    Vänder mig såklart endast till kvinnor med denna fråga.

    Har du nån gång haft mensvärk?

    Anledningen till att jag undrar är att jag under mina 24 menstruerande år aldrig har haft en mensvärk. Börjar tro att jag är ganska unik gällande detta. Nån mer som är som jag?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor endast! Har du haft mensvärk?
  • Anonym (p-piller)

    Jag har haft mensvärk under dom åren jag gick på P-piller. Nu när jag slutade så slutade mensvärken också, vilket jag tycker är jättebra Skrattande

  • Anonym (c)

    Jag hade inte mensvärk de första åren, men sen dök det plötsligt upp och blev värre och värre med åren. Orsaken var dock endometrios, vilket är en vanlig orsak till kraftig mensvärk.

    Ett tips förresten till er som lider av mensvärk är att äta magnesiumtillskott. Det är muskelavslappnande och tog bort min värk helt.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (Gloria) skrev 2015-03-16 12:05:49 följande:

    Vänder mig såklart endast till kvinnor med denna fråga.

    Har du nån gång haft mensvärk?

    Anledningen till att jag undrar är att jag under mina 24 menstruerande år aldrig har haft en mensvärk. Börjar tro att jag är ganska unik gällande detta. Nån mer som är som jag?


    Jag har haft mens i 11 år och har heller aldrig haft någon mensvärk en endaste gång...
  • Flizus

    Periodvis har jag haft väldigt kraftig mensvärk. Jag tar alltid smärtstillande.

  • CissiJissi

    Oftast inte! Känner mig lite öm i den delen av kroppen just när saker är på g, men mens för mig är såpass lite märkbar att jag nästan glömmer jag har den. Blev ännu mindre jobbig efter att ha fött barn, fast många menar den blir värre då. Jag svarade ja, LITE öm är ändå något.

  • Anonym (ägglossningsvärk)

    Har aldrig haft mensvärk vad jag kan komma ihåg. Men har däremot ofta kraftig ägglossningsvärk som håller i sig ett par timmar. Kommer som tur är nästan alltid på kvällen.

  • Anonym (JA!!!)

    Har så kraftig mensvärk att jag blivit inlagd med morfindropp vid ett antal tillfällen :(

  • Anonym (Tina)

    Ibland känner jag knappt av mensen och ibland har jag kraftigare mensvärk.Det gör ont i både nedre delen av magen och ryggen när jag har mensvärk. 

Svar på tråden Kvinnor endast! Har du haft mensvärk?