Hur sluta amma 18-månaders?
Ammar min 18-månaders dotter tills sömns på kvällen, vid varje nattvak och på morgonen i samband med att hon vaknar (hon sover typ med bröstet i munnen så när hon vaknar kan man säga att hon redan ammar).
Egentligen skulle jag så gärna vilja fortsätta amma om det inte vore för att det har börjat göra ont. Eller börjat och börjat, det har väl varit så under några månader nu, och jag hade hoppats på att det skulle bli bättre igen men det har det alltså inte blivit.
Jag har varit i kontakt med diverse amningsrådgivare men ingen vet vad som har hänt eller varför.
Det är inte bara så att jag "känner av" när hon ammar utan det gör verkligen ont och jag har fått sår.
Jag vill alltså sluta amma nu, helst igår...
Grejen är att hon blir helt hysterisk om hon inte får amma när hon ska somna och vid varje uppvak. De sista timmarna på natten, framåt morgonen, sover hon med bröstet i munnen och det går inte att lossa henne.
Jag anser inte att det känns rätt att sluta tvärt och låta henne skrika. Hon befinner sig dessutom i närmandefasen så tajmingen är helt fel.
HUR ska jag göra?? Någon klok människa som har nåt litet råd?