• strike2

Katt behöver nytt hem!

Vi är ett ungt par som har en otroligt kelig och snäll katt, men vi bor i en liten lägenhet på 18 kvm och jobbar/pluggar länge så vi är väldigt lite hemma. Vi saknar dessutom i och med förpliktelsen av att ha katt möjlighet att gå ut och träffa vänner osv. när vi vill, vilket känns lite problematiskt i vår ålder.Vi förstår att katten inte har det bra i denna situation, och har efter många om och men kommit fram till att det vore bäst om han fick ett nytt hem. 

Katten heter Helmut och är en 4-årig hankatt. Han tenderar att vara väldigt skygg i början med nya människor, men när han lärt känna en person så är han otroligt mysig och vill alltid gosa. Han är dessutom både kastrerad och vaccinerad.

Vi vill helst att han kommer till en familj, eller någon som har möjlighet att umgås med honom ofta. 

Vi efterfrågar inget pris, det viktiga är att han kommer till ett bra hem. 

Vi bor i Stockholm. Kattlåda, skrappost och kattbur ingår.

Om någon är intresserad får ni jättegärna höra av er på:

alexanderflink93@gmail.com

eller

073 - 659 88 65

Tack!

• Svar på tråden Katt behöver nytt hem!
  • Kotlettbiff

Om katten skulle dö, exempelvis om den blir påkörd eller om den där av ålder, får man göra en mys-filt av pälsen då? Ni behöver inte ta åt er, jag frågar bara!

• jenny99

Lägg ut på blocket och olika katthem.Välj inte första bästa.

• strike2
    jenny99 skrev 2015-03-17 09:32:28 följande:

Lägg ut på blocket och olika katthem.Välj inte första bästa.

Blocket känns som det attraherar många oseriösa, har du tips på hur man kan undvika detta?
  • jenny99

Blocket är oseriöst om man själv inte enegerar sig i att hitta rätt ägare.Men kontakta olika katthem,om du kan annonsera där.Jag själv är medlem på nätet i 2 katthem och där ser man katter som är försvunna eller söker nytt hem,där är många seriösa.Lägg ut annons i tidning och flera ställen på nätet.Ju mer information du skriver,ju seriösare svar.Skriv din katts personlighet och om du önskar något från ny ägare,tex att katten behöver komma ut eller kattkompis.Du väljer själv vem du vill sälja till.Kolla även i din närhet tex syskon,grannar kollegor.

• strike2

Tack för tipsen! Ligger annons på blocket nu, och ska kolla lite i katthem. Glad

• IceJossan

Blocket drar åt sig många oseriösa, men om ni tar 500kr för katten är chansen större att personen faktiskt är seriös, då de mest oseriösa/dåliga kattköparna är de som vill ha katten gratis eller mycket billigare. Tillåt inte prutning!

• Dixie

Hoppas ni hittar ett bra hem till katten! 

Men jag förstår inte riktigt varför ni inte kan gå ut och roa er för att ni har en katt?! 

• jenny99

Skaffa kattkompis.Vi har två jämngamla katter som ständigt leker ihop,sover ihop,väcker varann och jagar varann.Dom är 1 år snart.Vår förra katt blev ca 20 år,och sista 2 åren hade han kattkompis.Först sket han i nya katten men efter ett tag såg man hur han faktiskt gillade att ha sällskap.Han var dock så gammal så någon var nästan alltid hemma med honom.

• Donizetti

Mina två stora kärlekar är funna på Blocket. Det behöver inte alls vara oseriöst. Diego och Tudor som tvillingbröderna heter adopterades av mig i vuxen ålder, de var över året gamla och kastrerade. Jag var på jakt efter EN svart katt men såg bilden på Blocket på dessa två ynglingar och så blev jag tvillingkattmamma. Har haft dem i över 2 år nu och de är mig så kära.

Katthem är ingen bra lösning alls. För det första är katthemmen överfulla med katter och de brukar ta en tusenlapp eller mer i betalning av ägare som lämnar in katter. Oftast säger de nej. Om du har nån vän du känner väl kan du skänka bort din katt då du vet var den hamnar. I annat fall ska du ta betalt, minst 500kr om du annonserar ut honom på Blocket eller nån annanstans. Lycka till med din kisse. Mitt hjärta blöder alltid för dessa omplaceringar.

• strike2
    --- Helmut har fått ett nytt superbra hem nu! Så tråden är icke aktuell längre. :) ---
Svar på tråden Katt behöver nytt hem!