• alexandra94

Foglossning?

Hej jag är gravid i vecka 14 (13+4) och har de senaste dagarna fått en hemsk smärta i svanskotan (ibland i blygbenet). Huggande/molnande värk som känns i hela bäckenet. Det utlöses om jag sitter ner för länge, alltså kommer det och går lite från dag till dag men gårdagen var fruktansvärd. Hade jätte ont. Idag känns det bättre men har försökt vara uppe och röra på mig emellanåt. Kan det vara foglossning? :( 

• Svar på tråden Foglossning?
  • emeliienicole

Låter mycket möjligt! Jag är gravid i v.33 nu och började inte få foglossningsproblem förrän i v.30, nu känns det som att hela bäckenet ska åka ut i vissa fall, och får som ondast när jag har varit still för länge, har som ondast när jag vaknar på morgonen...sen får jag också väldigt ont när jag anstränger mig för mycket, tillexempel går långa sträckor. Det blir bara värre och värre, nu kan jag inte ens fortsätta gå och försöka ignorera smärtan utan jag måste stanna och andas igenom smärtorna varje gång..Ring och prata med din barnmorska om du är orolig :)

• alexandra94
    emeliienicole skrev 2015-03-17 13:38:39 följande:

Låter mycket möjligt! Jag är gravid i v.33 nu och började inte få foglossningsproblem förrän i v.30, nu känns det som att hela bäckenet ska åka ut i vissa fall, och får som ondast när jag har varit still för länge, har som ondast när jag vaknar på morgonen...sen får jag också väldigt ont när jag anstränger mig för mycket, tillexempel går långa sträckor. Det blir bara värre och värre, nu kan jag inte ens fortsätta gå och försöka ignorera smärtan utan jag måste stanna och andas igenom smärtorna varje gång..Ring och prata med din barnmorska om du är orolig :)

Usch! Låter inte roligt :( 

Min barnmorska gav mig ett papper med övningar jag skulle göra. Så skulle vi prata om det igen när vi ses nästa vecka. Så får väl hålla ut :)

• Ca_rr_o87

Jag har haft foglossning sen v 20 och sjukskriven från v 26 är i v 36 nu. Inte alls kul fruktansvärt ont gör det.

Svar på tråden Foglossning?