• Nlg

    Hund eller Barn

    Har läst på lite olika forum om diskussioner när det gäller barn och hundar, tycker det är väldigt intressant att läsa hur folk resonerar kring detta.

    Många exempel är du måste välja mellan att rädda ett barn eller en hund. Jag tycker personligen det är jätte konstig att ens man ska måsta ta en val i något sådant. För det första är det helt omöjligt att sätta sig in i en sådan situation. Sen är det inte konstigt att man som hundägare känner ett ansvar och en kärlek till sin hund som en med barn inte kan förstå, för dom har ett helt annat liv och ansvar tillsammans med barn.
    Jag har och kommer alltid tycka att en människoliv är på något vis viktigare, eller mer värt. Men för det skulle jag offra väldigt mycket för min egen hund, som jag spenderar tusenlappar på i månaden och kommer vara en stor del av mitt liv den kommande 15 åren förhoppningsvis. Jag har inte barn själv, och tycker ganska lite om barn, tycker för det mesta dem kan vara påfrestande - men det är en människa.

    Kan ni inte skriva ner era åsikter kring sånt här, varför tycker man att det är så viktigt att ta valet vad skulle du välja, bara en kan leva - hund eller barn? Varför kan inte en hundägare få vara hundägare och en barnfamilj vara det, utan att kriga?  givetvis så gäller det här inte alla, men många är väldigt hårda med sin åsikt - och den är alltid rätt. 

Svar på tråden Hund eller Barn