• tulip79

Bilbarnstol till långa barn?

Någon som har tips på bakåtvända bilbarnstolar till långa 3-åringar? Tar tacksamt emot era tips!

• Svar på tråden Bilbarnstol till långa barn?
  • MLIJH

Britax hi-way 2 har vi till vår långa tvååring och den håller ett bra tag till. Jag är väldigt nöjd med den då den är ställbar i många lägen och går även att använda framåt sen

• Ellie

Vi har en Maxi Cosi och den funkar bra till vår snart 3-åring som just nu är ca 95 cm. Vilken bil man har spelar säkert roll för platsen. Vi har stolen i framsätet på en volvo V40.

• Maddi

Axkid minikid är bland den längsta på marknaden för barn till 120 cm.

• Mellanmjölkens land

Two-Way har vi till vår snart 4åring som enligt senaste hemmamätningen är 109 cm lång och det är en bra bit kvar tills stolen är urvuxen. MaxWay och Minikid funkar men det är bara ett par cm kvar tills axlarna slår i nackstödet.

• Almina
    MLIJH skrev 2015-03-17 16:06:02 följande:

Britax hi-way 2 har vi till vår långa tvååring och den håller ett bra tag till. Jag är väldigt nöjd med den då den är ställbar i många lägen och går även att använda framåt sen

Hi-way 2 kan man väl inte ha monterad framåt? Tänker du på Two-way?
  • Sisisisi

Hiway och Mobi sps är några av de minsta stolarna av de som är godkända till 25 kg. Britax twoway, AG BeLogic, axkid, Mobi XP, britax multitech och britax maxway kan alla användas minst ett år längre och till ca 120 cm.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Sisisisi
    MLIJH skrev 2015-03-17 16:06:02 följande:

Hiway är inte godkänd att använda framåt! Dessutom bör man använda de bakåtvända stolarna tills de är urvuxna, ingen kombistol bör vändas utan det är bättre att köpa en riktig bältesstol.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • MLIJH

jo jag menar nog two-way...sorry, vi valde den enbart för att den är ställbar på längden då vår tvååring är lång och växte ur babyskyddet jättesnabbt! än har han inte vuxit ur denna och vi har god marginal kvar

• tulip79

Härligt! Tack för all info, ska läsa vidare om era förslag på nätet

Svar på tråden Bilbarnstol till långa barn?