Bilbarnstol till långa barn?
Någon som har tips på bakåtvända bilbarnstolar till långa 3-åringar? Tar tacksamt emot era tips!
Någon som har tips på bakåtvända bilbarnstolar till långa 3-åringar? Tar tacksamt emot era tips!
Britax hi-way 2 har vi till vår långa tvååring och den håller ett bra tag till. Jag är väldigt nöjd med den då den är ställbar i många lägen och går även att använda framåt sen
Vi har en Maxi Cosi och den funkar bra till vår snart 3-åring som just nu är ca 95 cm. Vilken bil man har spelar säkert roll för platsen. Vi har stolen i framsätet på en volvo V40.
Jag ska kolla upp dem! Tack.
Sonen är ca 105 cm.
Axkid minikid är bland den längsta på marknaden för barn till 120 cm.
Two-Way har vi till vår snart 4åring som enligt senaste hemmamätningen är 109 cm lång och det är en bra bit kvar tills stolen är urvuxen. MaxWay och Minikid funkar men det är bara ett par cm kvar tills axlarna slår i nackstödet.
Britax hi-way 2 har vi till vår långa tvååring och den håller ett bra tag till. Jag är väldigt nöjd med den då den är ställbar i många lägen och går även att använda framåt sen
Hiway och Mobi sps är några av de minsta stolarna av de som är godkända till 25 kg. Britax twoway, AG BeLogic, axkid, Mobi XP, britax multitech och britax maxway kan alla användas minst ett år längre och till ca 120 cm.
jo jag menar nog two-way...sorry, vi valde den enbart för att den är ställbar på längden då vår tvååring är lång och växte ur babyskyddet jättesnabbt! än har han inte vuxit ur denna och vi har god marginal kvar
Britax 2 way :) billing och bra :)
Härligt! Tack för all info, ska läsa vidare om era förslag på nätet