När en tjej säger att man är bäst.
Bör man säga att hon är bättre då?
Det är ingen tävling. Ett tack räcker gott.
Nej det skulle bara låta löjligt. Säg tack vettja! :)
Absolut inte!
Det skulle bara få dig att framstå som korkad, eftersom ingen kan vara bättre än den som är bäst.
Ett svar skulle kunna vara "och du är fantastisk" motsvarigheten till bäst
När en man (inte min man men en man jag känner) säger till mig att jag är underbar. Vad menar han ?
När en man (inte min man men en man jag känner) säger till mig att jag är underbar. Vad menar han ?
Svaret på en komplimag såsom "Du är bäst" bör vara "Vad gullig du är, jag blir jätteglad när du säger så!" och inte "Du är också bäst" eller ännu värre "Du är bättre". Det är ingen tävling med komplimanger, man bör bara visa hur glad man blir. Sedan kan man ge en komplimang vid ett senare tillfälle.
Jag tycker att jag har hittat en bra svar till det där, då jag också funderat över vad man ska svara. Så nu säger jag, om det är den jag är tillsammans med: "Vi är bäst tillsammans älskling". Funkat bra hittills.
Tack för svaren!
*du förtjänar det bästa" är ett bra svar tycker jag.
När en tjej säger "du är bäst" så säger hon det för att hon antingen tycker du är bäst eller för att hon tycker du suger men vill inte såra ditt ego. Du kommer aldrig veta av vilken anledning hon säger det, ingen idé att fundera över det heller, bara tacka och ta emot.