• Anonym (Kille)

När en tjej säger att man är bäst.

Bör man säga att hon är bättre då?

• Svar på tråden När en tjej säger att man är bäst.
  • Anonym (sämst)
    Anonym (Kille) skrev 2015-03-17 19:32:53 följande:

Bör man säga att hon är bättre då?

Absolut inte!

Det skulle bara få dig att framstå som korkad, eftersom ingen kan vara bättre än den som är bäst.
  • Anonym (nej)

Nej det skulle bara låta löjligt. Säg tack vettja! :)

• Anonym (Kille)
    Anonym (sämst) skrev 2015-03-17 19:50:41 följande:

Absolut inte!

Det skulle bara få dig att framstå som korkad, eftersom ingen kan vara bättre än den som är bäst.

Men jag vill ju inte få det att låta som hon bara är bra.
  • Aikido
    Anonym (Kille) skrev 2015-03-17 20:01:23 följande:
    Men jag vill ju inte få det att låta som hon bara är bra.
    Vad är det hon tycker du är bäst på då? Är det någonting tjejer absolut inte kan bli bäst på som att köra bil eller snickra?
  • Teddis

Ett svar skulle kunna vara "och du är fantastisk" motsvarigheten till bäst

• Anonym (Samma "problem" fast omvänt ..)

När en man (inte min man men en man jag känner) säger till mig att jag är underbar. Vad menar han ?

• Fröken Hepburn
    Anonym (Samma "problem" fast omvänt ..) skrev 2015-03-17 20:34:20 följande:

När en man (inte min man men en man jag känner) säger till mig att jag är underbar. Vad menar han ?

Att du är underbar. Sedan betyder det ordet olika för olika personer. Vad det betyder för honom vet bara han.
  • Anonym (Tjej)

Svaret på en komplimag såsom "Du är bäst" bör vara "Vad gullig du är, jag blir jätteglad när du säger så!" och inte "Du är också bäst" eller ännu värre "Du är bättre". Det är ingen tävling med komplimanger, man bör bara visa hur glad man blir. Sedan kan man ge en komplimang vid ett senare tillfälle.

• Osynlig

Jag tycker att jag har hittat en bra svar till det där, då jag också funderat över vad man ska svara. Så nu säger jag, om det är den jag är tillsammans med: "Vi är bäst tillsammans älskling". Funkat bra hittills. 

• Anonym (Kille)

Tack för svaren!

• Anonym (man)

När en tjej säger "du är bäst" så säger hon det för att hon antingen tycker du är bäst eller för att hon tycker du suger men vill inte såra ditt ego. Du kommer aldrig veta av vilken anledning hon säger det, ingen idé att fundera över det heller, bara tacka och ta emot.

Svar på tråden När en tjej säger att man är bäst.