• Anonym (Testat)

Är det bra för män att sitta ned när de kissar?

Jag har prövat och det var litet knepigt.

• Svar på tråden Är det bra för män att sitta ned när de kissar?
  • Anonym (Ssk)

Ja, det förebygger problem med prostatan

• Anonym (Testat)
    Anonym (Ssk) skrev 2015-03-18 02:20:35 följande:

Ja, det förebygger problem med prostatan

Är det vetenskapligt bevisat?
  • Anonym (----)
    "En fördel för många män att sitta ner när dom kissar. Dels tömmer många blåsan bättre. Dels kommer urinen oftast dit den skall utan spill bredvid."
    - Leif Abramssonöverläkare, urologiska kliniken, Norrlands Universitetssjukhus,

" Att sitta ned när man kissar och gärna att sjunka ned något i sitsen är det effektivaste sättet att tömma blåsan fullständigt."
    - Barnläkare Fredrik Cederblad:

"Om fler män satte sig ner skulle urologerna få färre patientbesök!!

- Fred Helgesen, urolog

• Anonym (well)

Det beror väl på toaletten o killen

• sextiotalist

Sambon säger att de gångerna han sitter ner och kissar så måste han eftertömma stående. Han är inte den enda. De har pratat om det killar emellan. Då han är väldigt frågande till påståendet att man tömmer blåsan bäst då

• Anonym (ja)

Självklart är det bra om det sitter ner för då kissar de i toaletten inte utanför samt att det inte stänker utanför.
    Jag har jobbat som städerska och vet vad jag pratar om!

• Anonym (1234)

Min sambo kissar ALLTID sittande. Han kan inte stå och kissa. Tycker det känns konstigt. Det är bättre att sitta. Minskar risken för prostata problem.

• Anonym (----)
    sextiotalist skrev 2015-03-18 06:20:50 följande:

Sambon säger att de gångerna han sitter ner och kissar så måste han eftertömma stående. Han är inte den enda. De har pratat om det killar emellan. Då han är väldigt frågande till påståendet att man tömmer blåsan bäst då

Det kan ju också vara så att det är något dom bara säger bara för att ursäkta att dem inte vill sitta, för vissa sitter ju manligheten i hur dom kissar.
  • sextiotalist
    Anonym (----) skrev 2015-03-18 07:52:14 följande:
    Det kan ju också vara så att det är något dom bara säger bara för att ursäkta att dem inte vill sitta, för vissa sitter ju manligheten i hur dom kissar.
    Inte min sambo i varjefall
  • Anonym (sätt blöja på dom)
    sextiotalist skrev 2015-03-18 07:57:45 följande:
    Inte min sambo i varjefall
    hehe he Skrattande

Missförstå mig inte det är mycket möjligt att det stämmer för din man eller för någon av hans vänner men när hela gruppen av gubbar påstår samma sak tvärtemot gängse uppfattning då kan man inte annat än dra på munnen åt ditt 'inte min sambo' för jo kanske just din sambo också.

En sak är iallafall säker de är bättre för omgivningen om många män sitter ner och kisser istället för att stänka omkring sig.
    Hemma hos dom bryr jag mig inte men när de sen är ute i samhället och inte klarar av att pricka rätt så har man lust att sätta blöjor på dom!

Svar på tråden Är det bra för män att sitta ned när de kissar?