• Anonym (va?)

Har folk inget sunt förnuft??

Ja,jag undrar verkligen,vart har det sunda förnuftet tagit vägen hos folk.

• Svar på tråden Har folk inget sunt förnuft??
  • Anonym (:()

Ingen moral heller...........

• Fjäril kär

Folk har både sunt förnuft och moral men det är tydligen väldigt tråkigt att leva så.

• Anonym (va?)
    Fjäril kär skrev 2015-03-18 10:04:04 följande:

Folk har både sunt förnuft och moral men det är tydligen väldigt tråkigt att leva så.

Tråkigt att svara på tilltal exempelvis?? Är det tråkigt? Ehh..ok..det tycker inte jag.
  • Anonym (Yop)
    Fraams Palsing skrev 2015-03-18 10:09:41 följande:

Hej!
    Det finns nog ett okänt antal varelser med sunt förnuft, men de döms oftast ut av varelser som saaaaknar förnuft!

Häldningar!

Fraams Palsing-Liite

Yes!!

Precis. Ofta visar jag hänsyn, bra moral och bra förnuft. Istället strampar folk på en då (för att jag inte tar för mig så som dem), samt att dem tycker att jag är från en annan planet.

Så tack!
  • Anonym (va?)

Nä man är inte från en annan planet för att man är snäll,artig,omtänksam och svarar på tilltal.

• Nightrod
    Anonym (va?) skrev 2015-03-18 10:18:42 följande:

Nä man är inte från en annan planet för att man är snäll,artig,omtänksam och svarar på tilltal.

Nä men det känns så.

Ställ dig utanför krogen en helg och lyssna på diskutionerna som folk har där så inser man att världen snabbt går utför ..
  • Anonym (g)

Definiera gärna din version av sunt förnuft då det tycks vara rätt olika från person till person. Det är nog det som avgör synen på avsaknaden, att den skiljer sig från vår egna version. Även om skillnaden är liten så blir den avgörande i det stora hela varför den inte uppfattas som olika utan en avsaknad av den. Få har samma uppfattning om sunt förnuft samt tillämpar den olika eftersom den inte helt överensstämmer med "min" uppfattning ses den som saknad istället för olika då vi lever i ett individualiserat samhälle.

• Batmamba
    Anonym (va?) skrev 2015-03-18 10:05:33 följande:

Tråkigt att svara på tilltal exempelvis?? Är det tråkigt? Ehh..ok..det tycker inte jag.

Men det har väl inte med sunt förnuft att göra? Snarare hyfs.
Svar på tråden Har folk inget sunt förnuft??