• TRImmortal

Tips på bra caféer/lunchställen Göteborg

Hej på er. Jag har bott i Göteborg i stort sett hela mitt liv men har ändå skrämmande dålig koll på vad det finns för bra ställen för fila/lunch. Behöver lite olika förslag, gärna i närheten av Brunnsparken/domkyrkan.

Skriv gärna vart caféet ligger och ungefär vad de har för utbud.

OBS! Måste vara ställen där det är någorlunda smidigt att ta med sig barnvagn :) tack!

• Svar på tråden Tips på bra caféer/lunchställen Göteborg
  • mamaG

Antikhallarna, Condeco (finns flera olika), Caféet på stadsmuseet. Finns ju hur mycket som helst runt där.

• TRImmortal

Tack! Condeco har jag varit på flera gånger men tycker det är överskattat och många av dom, främst den i Nordstan är svårt att ha med barnvagn.

Tar gärna fler tips :)

• Anton Chigurh
    TRImmortal skrev 2015-03-18 11:44:04 följande:
    Tack! Condeco har jag varit på flera gånger men tycker det är överskattat och många av dom, främst den i Nordstan är svårt att ha med barnvagn.

Tar gärna fler tips :)
    Detta stället, Le Pain Français, det kan jag verkligen rekommendera, det är så jävla god mat och en otrolig interiör, dom har tom fått pris för just interiören.

"Bistron utsågs 2014 till en världens bäst designade restauranger i internationell designpress"

....och det är inte alldeles oviktigt att stället är trivsamt, och maten håller verkligen toppklass. 

Mvh //Anton Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-03-18 11:52:46 följande:
    Detta stället, Le Pain Français, det kan jag verkligen rekommendera, det är så jävla god mat och en otrolig interiör, dom har tom fått pris för just interiören.

"Bistron utsågs 2014 till en världens bäst designade restauranger i internationell designpress"

....och det är inte alldeles oviktigt att stället är trivsamt, och maten håller verkligen toppklass. 

Mvh //Anton Glad
    ...och priserna är ändå vettiga.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Tips på bra caféer/lunchställen Göteborg