• Anonym (Blää)

Sertralin/oralin & illamående

Jag tar 50 mg sertralin sen 2.5 månad. Den första tiden mådde jag bara illa de första dagarna, sen gick det över. Efter ca 1 månad fyllde jag på receptet, och på apoteket fick jag oralin istället. Jaha, ok, tänkte jag. Men sen började jag må illa igen, och det är riktigt hemskt nu! Jag kräks inte, men det är jobbigt att fokusera på någonting när man mår så här.. Frågan nu; kan det vara för att jag bytat märke, el kommer det att fortsätta om jag bytar tillbaka (har beställt actavis som är det jag hade först)??

• Svar på tråden Sertralin/oralin & illamående
  • Anonym (J)

Sertralin mår man illa av. Jag skulle be om lergigan eller primperan i början som du kan ta bort sedan när illamåendet har släppt. Lycka till!

• Anonym (Blää)
    Anonym (J) skrev 2015-03-19 10:30:46 följande:

Sertralin mår man illa av. Jag skulle be om lergigan eller primperan i början som du kan ta bort sedan när illamåendet har släppt. Lycka till!

Ok. Är det vanligt att illamåendet släpper för att sen komma tillbaka då?
  • Anonym (Blää)
    Anonym (--) skrev 2015-03-19 10:57:07 följande:

Jag har läst att det är skilnad på rävgift och rävgift.

Håll dig till märket du vet fungerar för dig, om man nu kan säga att skitet fungerar för nån från första början, små skillnader olika tillverkare mellan kan ge fler biverkningar än man har från början.

Ha ha låter som att du inte haft nån bra erfarenhet av det själv?
  • SJK

Jag tar oxå sertraline, men på Apoteket ger dem nästan alltid olika? Dem säger att det inte ska vara någon skillnad egentligen utan bara olika tillverkare.

Dock har jag känt av att när man ev missar någon dag så blir jag fruktansvärt yr!

Känner mig lustig i huvudet hela dagen.

• Anonym (Blää)
    SJK skrev 2015-03-19 11:43:45 följande:

Jag tar oxå sertraline, men på Apoteket ger dem nästan alltid olika? Dem säger att det inte ska vara någon skillnad egentligen utan bara olika tillverkare.

Dock har jag känt av att när man ev missar någon dag så blir jag fruktansvärt yr!

Känner mig lustig i huvudet hela dagen.

Ja, att missa nån dag är verkligen inte att rekomendera!

Jag har som sagt sagt till om att få tillbaka det ursprungliga, får hoppas att det blir lite bättre!
Svar på tråden Sertralin/oralin & illamående