• Anonym (kaffekoppen)

Ge bort ICA bonuscheck?

Det står ju på ica bonuscheckarna att de är personliga men jag undrar om det är möjligt att låta någon annan handla för den ändå?

Måste man dra ica-kortet som kollar att namnet på bonuschecken stämmer överens med den som betalar eller hur funkar det? Kan de upptäcka att det är fel person som betalar med bonuschecken och om de skulle upptäcka detta, vad händer då?

• Svar på tråden Ge bort ICA bonuscheck?
  • Inte jag

Jag brukar ta mina och pappas under samma handling innan jul och det brukar funka. Jag har aldrig fått en reprimand pågrund av det.

• Anonym (anonym)

Jag har fått checkar av min pappa och använt så det fungerar alldeles utmärkt.

• Anonym (Ja det går)

Jag hittade en på golvet i affären som jag stoppade i apparaten och fick 25kr, inga problem.

• Anonym (kaffekoppen)
    Anonym (Ja det går) skrev 2015-03-19 19:01:07 följande:

Jag hittade en på golvet i affären som jag stoppade i apparaten och fick 25kr, inga problem.

Men anmäler inte folk om de tappat bort sådär då? Gör man så, så kanske dom kollar upp vem som använt den om man pröjsat med kort eller nåt, tror du inte det?
  • Ab imo pectore

Har tidigare för närmare tio år sedan jobbat inom ica, då skulle man kolla namn. Jag jobbade i en mindre butik och man lärde sig namnen på kunderna. Idag vet jag inte hur det ska vara igentligen, men i dom Ica butiker jag handlar så kollar dom aldrig namnet på checken.  

• Anonym (ica)

Jobbar på Ica nu. Kollar aldrig namn på dem, om de går in så bryr jag mig inte ;)

• nozpa

Våra checkar kommer bara i makens namn, händer ju att jag använder dom ibland. Aldrig varit med om några konstigheter där.

Svar på tråden Ge bort ICA bonuscheck?